Keystone logo
University of Latvia

University of Latvia

University of Latvia

מבוא

על אודות

אוניברסיטת לטביה נוסדה בשנת 1919 וכיום, עם יותר מ-15,000 סטודנטים, 5 פקולטות ולמעלה מ-20 מכוני מחקר ומרכזי לימוד עצמאיים, היא אחת מאוניברסיטאות המחקר המקיפות והמובילות הגדולות במדינות הבלטיות. האוניברסיטה מציעה יותר מ-130 תכניות לימוד אקדמיות ומקצועיות המוסמכות על ידי המדינה.

באוניברסיטת לטביה נערך מחקר בלמעלה מ-50 תחומי מחקר המייצגים ארבעה תחומי חקירה עיקריים: מדעי הרוח, מדעי הטבע, מדעי החברה. אוניברסיטת לטביה מקדישה תשומת לב רבה לפיתוח שיתוף פעולה בינלאומי.

אוניברסיטת לטביה מקדישה תשומת לב רבה לפיתוח שיתוף פעולה בינלאומי כדי לקדם את זהותה בינלאומית ולחזק את המוניטין של האוניברסיטה ברחבי העולם. עד כה, אוניברסיטת לטביה חתמה על 136 הסכמים דו-צדדיים ברחבי העולם ויותר מ-700 הסכמים עם 368 מוסדות ב-32 מדינות באירופה במסגרת תכנית ERASMUS+. גם תלמידי חילופי נכנסים ויוצאים משתמשים באחד מהסכמי ניידות הסטודנטים הזמינים: ERASMUS+, ERASMUS MUNDUS (Aurora, AESOP, LEADER), CAMPUS EUROPAE, ISEP, הסכמים דו-צדדיים והסכמים בין מדינות.

דירוג האוניברסיטה העולמית של QS

השנה, אוניברסיטת לטביה (UL) דורגה בין 4% האוניברסיטאות המובילות בעולם בדירוג האוניברסיטה העולמית של QS, וכעת היא תופסת את המקום 801–850. בתוך QS WUR דירוג לפי נושא מדורג במקום 401-450.

ניהול איכות באוניברסיטת לטביה

בשל העובדה שלכל אחד יש הבנה שונה של הנושא האיכותי, עלו עם הזמן הגדרות שונות למונח זה. הגדרות אלו מכסות תחומים שונים - מאיכות המוצרים ועד לניהול הארגון. במסגרת פרויקט האיחוד האירופי Phare Multi-Country Program להשכלה גבוהה "הבטחת איכות בהשכלה גבוהה", פורסם המדריך להבטחת איכות להשכלה גבוהה. מחברי המדריך מציעים מעט תפיסות של איכות, הרלוונטיות ביותר להשכלה גבוהה, כלומר:

1) איכות כמצוינות - המטרה של תפיסה היא לשאוף להיות הטוב ביותר.

2) איכות כ"התאמה למטרה" - איכות של משהו למטרה מסוימת.

3) איכות כטרנספורמציה – בזמן שהמטרות וההשקפות של הסטודנטים משתנות, האוניברסיטה מסוגלת לגוון איתם ולהשיג את צרכיהם, כלומר להסתגל.

4) איכות כרף - האוניברסיטה קובעת נורמות וקריטריונים מסוימים. כל יחידה שמגיעה או עולה על הנורמות והקריטריונים הללו נחשבת לאיכותית.

5) איכות כתקני מינימום - הגדרה רחבה של ידע, מיומנויות ועמדות רצויים של בוגרים.

6) איכות כשיפור - האוניברסיטה צריכה להשתפר ללא הרף.

כדי להבטיח איכות בכל רמה בארגון, על האוניברסיטה להקים מערכת ניהול איכות מתאימה.

העדיפות של אבטחת איכות בהשכלה גבוהה נקבעת הן על ידי החקיקה והנהלים האירופיים ( Bergen communiqué - תקנים והנחיות לאבטחת איכות באזור ההשכלה הגבוהה האירופית) והן על ידי החקיקה של המדינה הלטבית. מסמכים אלו מדגישים את הצורך ביישום מערכת אבטחת איכות פנימית באוניברסיטאות.

מחלקת ניהול איכות וביקורת אחראים על פיתוח ויישום מערכת אבטחת האיכות ב-UL.

מיקומים

  • Riga

    Raiņa bulvāris 19, , Riga

שאלות