דוקטורט בפיתוח פסיכולוגי, למידה ובריאות
Universidade Santiago de Compostela
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Santiago de Compostela, ספרד
שפות
ספרדית, גליציאנית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
3 שנים
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
EUR 200 / per year
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
Oct 2024
מבוא
תוכנית דוקטורט זו הינה בין-אוניברסיטאית באופיה ומעורבת חוקרים מאוניברסיטאות א קורוניה וסנטיאגו דה קומפוסטלה. חוקרים מאוניברסיטאות ברצלונה, אוביידו ולנסיה, כמו גם המכון הגרמונולוגי מאטיה (INGEMA) משולבים בצוותים שלהם.
התוכנית מברכת יותר מ -30 חוקרים והיא בנויה סביב שתי קווי מחקר:
- שורה A "מחקר בפסיכולוגיה התפתחותית וחינוכית"
- שורה B "פסיכולוגיית בריאות"
המטרה הבסיסית של התוכנית היא פיתוח יכולות חקירה בתחומים הקשורים לשני קווי מחקר המוצעים ולצוותים המרכיבים אותם (קרי ניהול מאגרי מידע וסקירה תיעודית, תכנון ויישום של עיצובים ניסיוניים, הערכה פסיכולוגית ומידע. איסוף, ניתוח נתונים איכותי וכמותי, כתיבה והגנה על דוחות מדעיים ועבודת צוות רב תחומית בקבוצות לאומיות ובינלאומיות).
קו A מאגד חמישה צוותי מחקר המתמקדים בפעילות המחקר שלהם:
- רכישת שפה והערכה והתערבות בהפרעותיהם
- שיפור תהליכי הלמידה, הערכת הקשיים שלהם והתערבות פסיכולוגית בצרכים חינוכיים ספציפיים הנובעים מהם
- הגורמים התנאים להתפתחות פסיכו-סוציאלית וביצועים אקדמיים בבגרות המתעוררת או בבני נוער ומניעת חוסר איזון בתקופה זו
- הערכה והתערבות בפגיעה קוגניטיבית ותפקודית בהזדקנות ובדמנציות, במיוחד באלצהיימר.
קו B מורכב מחוקרים מתחומי ידע במתודולוגיה של מדעי ההתנהגות; אישיות, הערכה וטיפולים פסיכולוגיים; פסיכוביולוגיה; פסיכולוגיה בסיסית; ופסיכולוגיה חברתית. חוקרים אלה מפתחים את פעילותם, בין היתר, בתחומי התנועות החברתיות, ההשפעות הנוירופסיכולוגיות של רעלים, ניתוח התנועות החברתיות והתנהגויות הסיכון, פסיכולוגיה סביבתית וטיפול משפחתי.
תחומי מחקר
- התפתחות פסיכו-חברתית וביצועים אקדמיים בבגרות המתהווה
- התפתחות שפה: רכישה והפרעות
- מחקר פסיכולוגי בהזדקנות ודמנציה
- מחקר על למידה אקדמית וקשייה בהקשרים חינוכיים
- קשיי למידה וצרכים חינוכיים ספציפיים
- פסיכולוגיית בריאות
גלריה
סטודנטים אידיאליים
למועמדים להתקבל לתכנית תהיה גישה מועדפת לאחר שעברו לפחות 60 ECTS באחד מהתארים הבאים:
- תואר שני בגרונטולוגיה (בין אוניברסיטאי: UdC, USC)
- תואר שני בחדשנות, הדרכה והערכה חינוכית (UdC)
- תואר שני בהתערבות בנכות ותלות (UdC)
- תואר שני רשמי בלימודים מתקדמים על שפה, תקשורת והפתולוגיות שלהם (בין אוניברסיטאי: UdC, USC, USAL).
- תואר שני בהשכלה תיכונית חובה ובהוראת בגרויות, הכשרה מקצועית והוראת שפות (UdC/USC).
- תואר שני בפסיכולוגיה יישומית (UdC)
- תואר שני בפסיכוגרונטולוגיה (בין אוניברסיטאי: USC, UV, USAL, UB).
- תואר שני בהתערבות בהתפתחות ולמידה פסיכולוגית (USC).
סטודנטים בעלי תואר DEA שהושגו באמצעות תכניות נכחדות או נעלמות המקושרות למחלקות לפסיכולוגיה התפתחותית וחינוכית (USC ו-UdC), ולפסיכולוגיה של ה-UDC, גם תהיינה עדיפות לגישה לתכנית.
לגבי רמת הידע הנדרש בשפה, הן ה-UDC והן ה-USC קובעות כי על התלמידים להיות בעלי רמת ידע באנגלית B1 המוסמכת על ידי תיעוד ביחס למסגרת ההתייחסות האירופית המשותפת לשפות. לסטודנטים המבצעים את שהותם במרכזי מחקר בחו"ל במסגרת ה-PD, נקבעות רמות הידע הבאות:
- צרפתית או אנגלית: רמה מינימלית B2.
- גרמנית רמת מינימום B1.
- איטלקית: רמה מינימלית A2.
- פורטוגזית: אין צורך בדרישה לשונית.
רמת הידע הנדרשת בשפה עשויה להיות מוסמכת לאחר שהות המחקר בתוך שנה אחת.
סטודנטים זרים:
בוגרים יוכלו לגשת אליו על פי מערכות חינוך זרות, ללא צורך באישור, לאחר אימות על ידי האוניברסיטה כי היא מזמינה רמת הכשרה שווה ערך לתואר השני הרשמי של האוניברסיטה הספרדית וכי היא מזכה את המדינה המנפיקה את התואר בגישה ללימודי דוקטורט. קבלה זו לא תרמוז, בכל מקרה, על הסמכה של התואר הקודם שבו מחזיק בעל העניין או על הכרה בו למטרות אחרות מלבד גישה להשכלה לדוקטורט.
קבלה
תכנית לימודים
פעילויות הדרכה
- ניהול מאגרי מידע ומשאבים דוקומנטריים אלקטרוניים (USC) E3111A01
- קורסי הדרכה למשתמשים (UDC) E3111A02
- הצגה פומבית של עבודת הסקירה על מצב האמנות בנושא המחקר E3111A03
- הכנה והצגת תקשורת מדעית בעל פה ו/או פוסטר במפגש מדעי ארצי או בינלאומי עם נושאים הקשורים לנושא המחקר E3111A04
- הכנה והצגת תקשורת מדעית בעל פה במפגש מדעי בינלאומי עם נושאים הקשורים לנושא המחקר E3111A05
- הצגה פומבית של ההתקדמות בעבודת המחקר E3111A06
- שהות במרכזי מחקר לאומיים או זרים עם חוקרים יוקרתיים בתחום המחקר הנבחר E3111A07
- הכנה וקבלה של מאמרים מדעיים בפרסומים בעלי השפעה JCR E3111A08
אימון משלים
- עיצובי מחקר המיושמים בפסיכולוגיית בריאות P2151201
- מודלים של ניתוח נתונים רב משתנים המיושמים בפסיכולוגיית בריאות P2151202
- הזדקנות והתפתחות אישית ורגשית P2171101
- הזדקנות והתפתחות חברתית P2171102
- שינויים קוגניטיביים בהזדקנות נורמלית ופתולוגית P2171103
- בסיסים פסיכוביולוגיים של הזדקנות נורמלית ופתולוגית P2171104
- הערכה והתערבות פונקציונלית וקוגניטיבית P2171105
- הערכה והתערבות קלינית בהפרעות נפשיות של הזדקנות P2171106
- הערכה נוירופסיכולוגית והתערבות בדמנציה והפרעות אחרות P2171107
- הערכה והתערבות פסיכו-חברתית וחינוכית P2171108
- ביואתיקה ודאונטולוגיה P2171202
- מתודולוגיות כמותיות ואיכותניות במחקר פסיכוגרונטולוגי P2171204
- שיטות ועיצובים בחקר השפה P3321101
- ניתוח מקרים מעשיים באמצעות חבילה סטטיסטית P3321102
ה-CAPD יעריך את התאמת ההכשרה של מועמדים שיכולים להוכיח שהם השיגו לפחות 60 ECTS בתואר שני רשמי אחר אם יש מקומות פנויים לאחר הקבלה מועדפת של סטודנטים. ה-CAPD ינתח את פרופיל ההכשרה של הדוקטורנטים תוך התחשבות בהכשרתם לתואר ראשון ושני, ומתוקף קו המחקר אליו הם נרשמים, יקבע את השלמות ההכשרה הספציפיות (CF) שעל הדוקטורנט לעבור. ההצעה הזמינה.
השלמות ההכשרה יוקמו לכל דוקטורנט תוך התחשבות בשלושה תחומי הכשרה בסיסיים: עיצובים ושיטות מחקר, ניתוח נתונים וניהול מסדי נתונים והכנת דוחות מדעיים.
תוצאת התוכנית
המטרה הבסיסית של התוכנית היא לפתח מיומנויות מחקר בתחומים הקשורים לשני קווי המחקר המוצעים ולצוותים המרכיבים אותם (כלומר, ניהול מסדי נתונים וסקירה תיעודית, תכנון ויישום של עיצובים ניסויים, הערכה פסיכולוגית ו איסוף מידע, ניתוח נתונים איכותי וכמותי, כתיבה והגנה על דוחות מדעיים ועבודת צוות רב תחומית בקבוצות לאומיות ובינלאומיות).