
דוקטורט PhD in
קורס דוקטורט בחקר קורס חיים
University of Florence

מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Florence, איטליה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
מְעוּרבָּב
מֶשֶׁך
3 שנים
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
בקש מידע
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
מבוא
הדוקטורט התכנית בחקר קורסי חיים מטפחת את חקר קורסי החיים והאירועים המשמעותיים המעצבים אותם מנקודת מבט הוליסטית וטרנס-דיסציפלינרית. התכנית מקימה ברית בין חוקרים מהתחום הביו-רפואי, הפסיכולוגי והסוציו-דמוגרפי.
תכנית הדוקטורט בחקר קורס חיים תכשיר דור חדש של חוקרים מיומנים מאוד המסתמכים על גישה מבוססת ראיות, עם דגש חזק על שיטות כמותיות וניתוח נתונים.
מאפיינים ייחודיים של הדוקטורט. תוכנית בחקר קורס חיים:
- זהות נושאית ולא משמעתית
- אופי סופר-מחלקתי וסופר-אזורי של הקונסורציום כדי להתגבר על פיצול הגישות המקומיות
- מבנה הוראה רב-שכבתי מתודלק על ידי קונסורציום מדעי גדול
הנחות היסוד התיאורטיות של תכנית הדוקטורט
נקודת המבט של מהלך החיים מאפשרת מחקר מקיף של האופן שבו אירועים המסמנים את חייהם של אנשים בשלבי ההתפתחות והדעיכה המרכזיים שלהם מתבטאים ומשתנים לאורך זמן ומרחב.
שלושה עקרונות מספקים את הבסיס לגישה ההוליסטית שלנו ללימוד מהלך החיים:
- מקרים מצטברים: התנסויות קודמות (כולל אלו ברחם) מעצבות את מעמדו הנוכחי של אדם בתחומי חיים שונים (בריאות, ניידות גיאוגרפית, משפחה, עבודה ומצב סוציו-אקונומי);
- חיים מקושרים: אירועים בתחום חיים אחד (מחלה, אובדן עבודה, גירושין) יכולים להשפיע על כל שאר התחומים;
- תקופה והקשר היסטוריים: התקופה וההקשר שבו אנשים חיים משפיעים על ההסתברות, התזמון והרצף של מעברי מפתח במסלול החיים.
אין לראות במסלול חייו של אדם שרשרת אירועים שרירותית. במקום זאת, כאשר חוויות עוקבות זו אחר זו, אנשים מופנים יותר ויותר למסלולים מסוימים, ואפשרויות אחרות יורדות בהסתברות או נסגרות לחלוטין. גורמים ברמת מיקרו (יחידים), רמת מזו (למשל, משקי בית, ספקי טיפול, ארגוני התנדבות וחברות) וגורמים ברמת המאקרו (חברה, מוסדות) הם כולם מרכזיים.
אנו מבטיחים סינרגיות על ידי עיצוב שכן תוכנית הדוקטורט בחקר קורס חיים משלבת נקודות מבט טרנס-דיסציפלינריות הממזגות את הביו-רפואי, הפסיכולוגי והסוציו-דמוגרפי. תוכנית הדוקטורט בחקר קורס חיים תכשיר דור חדש של סטודנטים המסוגלים לשלב מושגים ושיטות מהגישות השונות הללו כדי להתיר את הדינמיקה של קורס החיים.
תכנית הדוקטורט בחקר קורס חיים תתבסס על ותיישם גישה מבוססת ראיות עם דגש חזק על שיטות כמותיות וניתוח נתונים. בנוסף, גישות איכותיות יכולות לחשוף תובנות חשובות לגבי ההזדמנויות והאתגרים שעומדים בפני אנשים.
מה זה מציע
- מלגות ל-3 שנים
- מבנה הוראה רב-שכבתי עם קורסים מקוונים ובנוכחות באוניברסיטת University of Florence ובאוניברסיטאות המארחות
- 30 נ"ז הוראה דיסציפלינרית וטרנסדיפלינרית
- בתי ספר ייעודיים לחורף ולקיץ
- עד 12 חודשי תקופת מחקר בחו"ל
מלגות ומימון
- כל מלגה קשורה לנושא כללי שצוין מראש.
על ידי בחירת הנושא, המועמד בוחר גם את האוניברסיטה המארחת המממנת את המלגה, ובכך הוא יפתח את עבודת הדוקטורט שלו. - כדי להגיש בקשה למלגה אחת על המועמד להכין פרויקט מחקר התואם את הנושא הכללי שצוין מראש הקשור למלגה.
- על פרויקט המחקר לפעול לפי התבנית שסופקה.
- מועמדים יכולים להגיש בקשה ליותר ממלגה אחת בתנאי שהם מציגים פרויקט מחקר לכל נושא.
- המלגה ניתנת על סמך הערכת פרויקט המחקר המוצג ובחינה בעל פה.
תכנית לימודים
תכנית לימודים ביו-רפואית
תוכנית לימודים זו שמה לה למטרה ללמוד היבטים ביו-רפואיים הקשורים לעידנים הקריטיים של החיים מלידה ועד מוות, המתפתחים לאורך הדרך מילדות, התבגרות וחיים מבוגרים וסניליים.
Ph.D. סטודנטים המשתתפים בתכנית לימודים זו יערכו את מחקרם בשלושה תחומים אפשריים: התמודדות עם מנגנונים ביולוגיים, התמודדות עם גורמי סיכון ומניעה והתמודדות עם היבטים קליניים ופרוגנוסטיים, לרבות היבטים תרופתיים והיבטי ניהול ארגוניים.
הלימוד בשלושת התחומים הללו עשוי לכלול מתודולוגיות וכלים מביולוגיה ביוכימית, ביולוגיה מולקולרית, פיזיולוגיה, פרמקולוגיה ורפואה (רפואת ילדים, רפואה פנימית, נוירולוגיה, גריאטריה ואפידמיולוגיה), עם דגש חזק על הדו-קיום של הגישות השונות. והשילוב שלהם עם היבטים סוציו-דמו-פסיכולוגיים.
תשומת לב מיוחדת תינתן לנושא הזדקנות בריאה ורווחה פסיכופיזית לאורך כל מהלך החיים. פעילויות מחקר עשויות לכלול, בין היתר, פעילויות מעבדה (בסיליקו, במבחנה, in vivo), מחקרים קליניים (תצפיתיים או ניסויים), מחקרים אטיולוגיים באוכלוסייה ומחקרים תפקודיים. כמו כן יודגשו גישה מגדרית והתמקדות באי-שוויון בבריאות.
תכנית לימודים פסיכולוגית
תוכנית לימודים זו שמה לה למטרה ללמוד בטכניקות ניתוח כמותי ואיכותי קפדני את מסלולי ההתפתחות, תהליכי ההמשכיות והאי-המשכיות בהתפתחות מהתעברות ועד למוות, ואת הגורמים האינדיבידואליים, ההקשריים והמקרו-חברתיים שיכולים להסביר מסלולים מסתגלים ובלתי מסתגלים במהלך החיים.
תשומת לב מיוחדת תוקדש לתפקידם של גורמי סיכון והגנה, מנגנונים של המשכיות ואי-רציפות, ותהליכי חוסן ופגיעות. התמקדות תיאורטית ומתודולוגית חשובה תהיה בריבוי הכיווניות של תהליכים תוך תשומת לב מיוחדת לעובדה ששינויים התפתחותיים עשויים להיות שונים בעיתוי או תחילת השינוי, בכיוון ובקצבי השינוי, או שילוב כלשהו של תזמון, כיוון וקצבים. של שינוי.
נושאים אלו ייחקרו באמצעות גישה תיאורטית ואמפירית רב-ממדית עם יישום של שיטות ניתוח רב-שכבות ועיצובי מחקר אורכיים.
תכנית הלימודים תעסוק במיוחד במעברים של ילדות, בגרות והזדקנות לגבי משימות ההתפתחות של שלבים שונים אלה והתהליכים האופייניים והלא טיפוסיים של מחזור החיים.
תכנית לימודים סוציו-דמוגרפית
תוכנית לימודים זו מתייחסת לסיבות ולהשלכות של מעברים מרכזיים במהלך החיים של יחידים (למשל, משפחה ופריון, הגירה, השכלה ותעסוקה) וליחסי הגומלין שלהם עם דינמיקה כלכלית, חברתית ופוליטית.
הגישה תהיה אינטרדיסציפלינרית במיוחד, כך שהמושגים והכלים של דמוגרפיה וסטטיסטיקה חברתית יועשרו בתרומות מהסוציולוגיה ומדעי החברה האחרים.
בפרט, תכנית הלימודים מתייחסת: פוריות ופוריות; דינמיקה משפחתית; בריאות ותמותה; הְזדַקְנוּת; הגירה פנימית ובינלאומית; והקשרים בין דינמיקת אוכלוסיה לבין גורמים ביולוגיים, סביבתיים, תרבותיים, מוסדיים, כלכליים וחברתיים. סוגיות אלו מטופלות הן על ידי ניתוח האבולוציה והמגמות של אגרגטים דמוגרפיים (ניתוח מאקרו) והן על ידי התעמקות במנגנונים העומדים בבסיס התנהגויות מהלך החיים (מיקרואנליזה) מנקודת מבט השוואתית לאורך זמן ומרחב.
לימוד קורסי החיים יתבסס על יישום טכניקות סטטיסטיות קפדניות: ניתוח נתונים אורכי ורב-שכבתי וגישות סיבתיות וניסוי יהיו הכלים המתודולוגיים הבסיסיים. בנוסף, ניתן דגש חזק למתודולוגיות לעיצוב סקרים ולאיסוף, עיבוד, ניתוח ואינטגרציה של נתונים ממקורות שונים ובעלי אופי מגוון (כגון, נתונים טקסטואליים, רלציוניים, אורקוליים, נתונים עם התייחסות גיאוגרפית).
אפשרויות קריירה
- אוניברסיטאות ומכוני מחקר ציבוריים ופרטיים
- מתקנים של מערכת הבריאות הלאומית, מעבדות ומרפאות מיוחדות ציבוריות ופרטיות
- ארגונים ציבוריים, פרטיים או ללא מטרות רווח של שירותים אישיים
- חברות תרופות, כימיות וביוטכנולוגיות
- מרכזי מחקר או מעבדות אבחון ציבוריים ופרטיים
- חברות ביטוח וייעוץ
- שירותים לתקשורת מדעית והפצת נושאים הקשורים לקורס החיים
- קרנות המממנות מחקר בתחום הביו-רפואי, הפסיכולוגי והסוציו-דמוגרפי