
דוקטור לחינוך in
דוקטורט בינלאומי בהנדסה אזרחית וסביבתית
University of Florence

מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Florence, איטליה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
מְעוּרבָּב
מֶשֶׁך
3 שנים
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
בקש מידע
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
מבוא
תכנית הדוקטורט (על פי האיטלקית Dottorato di Ricerca) היא הסמכה אקדמית לתואר שני. הוא מייצג את יישום המחזור השלישי של חינוך והכשרה למחקר (על פי הסכם בולוניה) במערכת האקדמית האיטלקית ומספק את היכולות והכישורים הנדרשים לביצוע מחקר מוכשר ביותר באוניברסיטאות, מוסדות ציבוריים וחברות פרטיות. הוא מציע גם השכלה מקצועית ומכוונת מחקר גבוהה יותר לניהול והובלת פיתוח טכני עבור חברות וארגונים גדולים, ברמה לאומית כמו גם אירופאית/בינלאומית.
המטרה הכללית היא השכלת חוקרים ומומחים בהיבטים החדשניים הקשורים לתחום הנדסה אזרחית וסביבתית.
סקירה היסטורית קצרה
ההכנה החלה בפגישה דו-צדדית מובילה שהתקיימה בוילה ויגוני ב-1999 ולאחר שנתיים תוכנית הדוקטורט הבינלאומית המשותפת Università di Firenze - TU Braunschweig הוסדרה בתחילה בנושא ספציפי הקשור ל"ניהול סיכונים בסביבה הבנויה" על פי היוזמה שנלקחה על ידי שתי האוניברסיטאות בעקבות התמיכה הניתנת על ידי:
- MIUR (Ministero Università e Ricerca של איטליה) באמצעות אמצעי הבינאום שלה להענקת קורסי דוקטורט בינלאומיים (תוכניות Interlink 1998-2000, סעיף 7 DM 21/6/1999);
- DFG (Deutsche Forschungsgemeinschaft, בון) באמצעות המענק GRK 802 (2002-2011)
התוכנית זכתה לתמיכה רבה על ידי ה-DFG הגרמני שכן היא ייצגה את היחידה שהובילה לתואר דוקטור משותף במימון דו-צדדי על ידי ארגון איטלקי וגרמני.
בשנת 2010 השיק אזור טוסקנה קריאה למועמדות לאוניברסיטאות שלו להענקת מלגות לתוכניות דוקטורט בינלאומיות (Progetto PEGASO). לאחר המועמדות המוצלחת הראשונה ב-2011, זו הייתה תחילתה של התמיכה השנתית של המינהל האזורי לבינאום של ההכשרה למחקר באוניברסיטאות בטוסקנה. בהמשך, פרויקט PEGASO תמך והעניק, מדי שנה עד 5, מלגות ל-3 שנים, בתנאי השתתפות בתכנית בינלאומית אמיתית (כלומר, חונכות דו-צדדית, בחינת גמר בודדת מול פאנל משותף, השגת משותפת או תואר כפול, 12 חודשי שהות מחקר במוסד השותף הזר וכו').
לאחר תום ה-GRK 802 בשנת 2012, כמה אוניברסיטאות אירופיות אחרות הצטרפו לתוכנית באמצעות הסכמי חונכות משותפים. כיום יותר מ-10 אוניברסיטאות טכניות או בתי ספר להנדסה מובילים באירופה ומחוצה לה (בנוסף ל-TU Braunschweig) מחוברים לרשת עם אוניברסיטאות פירנצה ופיזה לצורך הענקת תואר משותף או כפול לחוקרים של תוכנית InDICEE.
קבלה
מלגות ומימון
המועצה האקדמית של כל קורס, על בסיס רשימת הסטודנטים הרשומים, קובעת את הקצאת מלגות. הסכום השנתי של המלגה הוא € 16.243,00, עם תשלום בתשלומים חודשיים דחויים (התשלום מתבצע ביום הלא-עסק האחרון של החודש).
גובה המלגה גדל ב-50% עבור כל תקופות שהייה מורשות בחו"ל עבור פעילויות מחקר הקשורות לפרויקט התזה, עד למקסימום של 18 חודשים.
לסכום זה יש להוסיף, עבור השנה הראשונה, השנייה והשלישית של הקורס, את התקציב לפעילויות מחקר באיטליה ומחוצה לה השווה ל-10% מסכום המלגה, בסכום מינימלי של 4.872,90 אירו.
בעלי מלגות נדרשים להירשם ב-INPS (המוסד הלאומי לביטוח לאומי).
דוקטורנטים שיתקבלו על ידי המועצה האקדמית לשנה הבאה של הקורס יקבלו הנחיות כיצד להירשם במייל ממשרד הדוקטורט.
תכנית לימודים
קורס הדוקטורט מנוסח בשלוש תכניות לימודים:
מכניקת מוצקים, נוזלים וחומרים
- מתודולוגיית תקציב פלסטיק למודל של Pathways פלסטיק, השפלה ואחסון בנהרות, אזורי חוף וים פתוחים
- הידרו-מורפודינמיקה של נהרות ואינטראקציות עם צמחייה, גשרים וסולמות
- מודלים אנליטיים, חישוביים והסתברותיים למבני בנייה ובנייה
- שיטות חדשניות במכניקה חישובית
- דוגמנות, בדיקות ניסיוניות ועיצוב של חומרים ומטא-חומרים לשימוש מבני
- חומרים מיקרו וננו-מובנים
- מודלים ניסויים, אנליטיים ומספריים עבור חומרים מרוכבים
- חומרים ומבנים חכמים
תכנון בנייה, אימות ובקרה
- ניתוח תגובת אתר גיאוטכני לא דטרמיניסטי מספרי גיאוטכני סיסמי
- קיימות אנרגטית, חדשנות טכנולוגית ובטיחות של מבנים חדשים ומורשת בנייה קיימת
- BIM לדיגיטליזציה של תהליך בנייה ובנייה
- חומרים, ציוד וטכנולוגיות לתשתיות תחבורה.
- זרימת עבודה נסיונית באמצעות תוכנת קוד פתוח וחינמית ליצירת פלטפורמה לא קונבנציונלית להתגברות על מגבלות GIS ו-BIM בניהול המורשת הבנויה
- מחקר ופיתוח של גישות מבוססות למידת מכונה לניטור בריאות מבני של מבנים היסטוריים
- מבנים עכשוויים והיסטוריים: הערכה, מודלים, שיפוץ וניטור
- מודלים ניסיוניים ונומריים של אינטראקציות רוח-מבנה
- מודלים מכניים ומספריים למבני פלדה ובטון מזוין
- הערכת סיכונים וחוסן של רשתות גשרים קיימות
- פתרונות חדשניים למבנים אנטיסיסמיים
סביבה, משאבים וביטחון
- מתודולוגיות למחקר וניהול של Nexus מים – אנרגיה – מזון – מערכות אקולוגיות
- שיטות הסתברותיות להערכת השפעות נזילות סיסמיות.
- ניהול ריבוי סיכונים והתאמת שינויי אקלים במוקדים עירוניים.
- שיטות חדשניות במכניקה חישובית
- פסולת אורגנית וקומפוסטציה ביו-פלסטיק
- כלים, שיטות ומודלים לתכנון, הערכה, תכנון פיתוח וניצול שירותי וטכנולוגיות ניידות ותחבורה כולל ITS וניידות אוטומטית
- מערכות בטיחות, גורמים אנושיים, משתמשי דרך פגיעים ודרכים בטוחות
- שילוב טכניקות מתאם תמונה דיגיטלי וסקרים פוטוגרמטריים של מל"ט לניטור מתקדם של חוסר יציבות בשיפועים
- מיקום בכל מקום/פנים, ניווט והיתוך חיישנים
- הנדסה מתחדשת חופית, ימית וימית
- משאבים והשבת אנרגיה משפכים ופסולת'