תיאולוגיה מעשית, דוקטור לפילוסופיה
Boston University School of Theology
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Boston, ארצות הברית
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
5 - 7 שנים
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
בקש מידע
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
Sep 2023
מלגות
חקור הזדמנויות למלגות כדי לעזור במימון הלימודים שלך
מבוא
מטרת תוכנית הלימודים לתואר שלישי בתאולוגיה מעשית היא לגלות ולהרחיב ידע ולהעצים את יכולת ההוראה בתיאולוגיה מעשית. תיאולוגיה מעשית היא המחקר הבין-תחומי הממוקם תיאולוגית על נוהלי הקהילות הדתיות ועל המסורות וההקשרים החברתיים המעצבים ומאתגרים את השיטות הללו. שיטות עבודה של כל קהילה דתית מקיימות ומשנות את הקהילה על ידי גילום ערכיה המשותפים וחוקקת את הנרטיבים הבסיסיים שלה. דוגמאות לפרקטיקות כאלה כוללות טקסים ליטורגיים; מעשי שירות, צדק וחמלה; פרקטיקות של טיפוח, חינוך וגיבוש והעברת מסורת הקהילה לאחרים בהקשרים תרבותיים וחברתיים חדשים. שיטות דתיות מופיעות בכל מסורות האמונה, אם כי עם ההיסטוריה הייחודית והמסגרות המוסדיות שלהן, הטקסטים הקדושים, הטקסים, הסמלים וההבנות התיאולוגיות הייחודיות להם.
תכנית הדוקטורט בתיאולוגיה מעשית בבית Boston University School of Theology , אף שהיא ממוקמת כמחקר תיאולוגי של פרקטיקות נוצריות הנוגעות לטקסטים, לרעיונות, להיסטוריה ולמוסדות המסורת המסוימת על ביטוייה השונים, אך מעודדת מחקר השוואתי של פרקטיקות אלה עם אחרים. מסורות דתיות ומנקודת מבט של דיסציפלינות ומתודולוגיות קשורות כמו היסטוריה, סוציולוגיה, פסיכולוגיה, אנתרופולוגיה תרבותית, תורת פולחנים, פילוסופיה ואתיקה. כמו בכל תוכניות הלימוד באוניברסיטת בוסטון, סטודנטים אינם צריכים להזדהות כמתחבבים לנצרות או למסורת דתית כלשהי כדי לעסוק במחקר זה.
בלימוד שיטות העבודה של קהילות דתיות, תכנית הדוקטורט בתיאולוגיה מעשית נועדה להכין את הסטודנטים להבין ולהעריך את המצב העכשווי, לשקף היסטורית ושיטתית את עדת האמונה המגולמת של הכנסייה, ולפתח אסטרטגיות נאמנות ויעילות לתרגול נוצרי. אמנם יש לו מבנה משותף ומרכז אקלסיולוגי, אך הכנה זו מדגישה את ייחודו של ההקשר. זה דורש גיוון במיקוד הדורש מיומנויות בינתחומיות מוצקות וחוש אינטגרטיבי ביותר. יש לבחור את השותפים הבין-תחומיים העיקריים והגישה המתודולוגית בלימוד פרקטיקות דתיות ביחס למיוחדות של הפרקטיקות המדוברות ולטפל בבעיות ספציפיות. יחד עם זאת, ישנן משימות משותפות אליהן תוכנית הדוקטורט מכינה כל סטודנט.
ראשית, על התלמידים להיות מסוגלים לספק תיאור עבה, ניתוח ופרשנות של פרקטיקות. הסטודנט היחיד בדרך כלל ניגש לתיאור זה בעיקר מתוך תחום מסוים יחיד (כהיסטוריון או כסוציולוג, למשל). לכן על התלמיד להתמצא בשפה מסוימת ובשיטת מחקר מסוימת. ובכל זאת, לימוד תיאולוגיה מעשית מצריך מיומנויות בינתחומיות חזקות וחוש אינטגרטיבי ביותר. הבנה תיאולוגית של פרקטיקות בהקשר שלהן איננה רק מדע אמפירי או היסטורי אלא מתחילה ממצב מוגדר הרמנוטית ומפעילה כישורי פרשנות המביאים לידי ביטוי את משמעות הפעולות האנושיות, ומאפשרים 'קריאות' בעלות מרקם עשיר.
שנית, על סטודנטים לתיאולוגיה מעשית לעסוק בבבואה תיאולוגית ביקורתית והשוואתית. המשמעת של תיאולוגיה מעשית עוברת מעבר לרגע ראשוני ותיאורי יותר לעבר המשימה היצירתית המתמשכת של לדמיין מחדש ולהפוך את התרגול. בכך, המשמעת דורשת מכל תלמידי הדוקטורט יכולת לחשוב באופן שיטתי והיסטורי על האמונות והפרקטיקות של האמונה הנוצרית ולשאול שאלות ולגבש שיפוטים הנוגעים לחזונות המשותפים של טוב, יופי ואמת הכלולים בטקסטים הקדושים. , טקסים ודפוסי הקהילה של אותה מסורת, תמיד בשיחה עם מסורות דתיות וחילוניות אחרות. באופן זה, מחקר תיאולוגי מעשי לעולם אינו מצטמצם לתיאור גרידא, מצד אחד, או כניעה לשיקולים מעשיים, לאינרציה מוסדית ולכוחות הקשר, מצד שני.
שלישית, תכנית הדוקטורט בתאולוגיה מעשית תכין את התלמידים לפתח אסטרטגיות מקושרות לקיום ולשינוי פרקטיקה ביחס קרוב לצרכים המוסדיים של קהילות אמונה וחוויה דתית חיה של אנשים במסגרתם החברתית, הפוליטית והתרבותית. במשימה זו התלמידים יצטרכו גם להתקשר עם מגוון שותפים משמעתיים, כגון אמנויות המוסיקה והרטוריקה או מדעי החינוך, ניהול ארגוני ותקשורת. גישה זו לתיאולוגיה מעשית נבדלת מאלו שלוקחים אותה כתכנית לימודים המיועדת להכנת שרי נוצרים או כאוסף של קורסי מיומנויות מקצועיות על ידי התמקדותה בפרשנות משולבת של מסורת דתית, של הבעיות העומדות בפני אותה מסורת ושל התפקידים. שיחק על ידי כל תחומי החינוך התיאולוגי, כמו גם האמנויות והמדעים השונים בטיפול בבעיות אלה. שנית, גישה זו שונה מתפיסות החינוך התיאולוגיות המחלקות את התחומים לקלאסיים המהווים גרעין מהותי ואז דיסציפלינות מעשיות כ"יישומי "הליבה בלבד. בתוכנית הדוקטורט בבית Boston University School of Theology , התרגול הוא יישום המקור ליצירת נורמות תיאולוגיות. שלישית, בעוד שגישה זו לתיאולוגיה מעשית תכלול חקר פרקטיקות המכונות באופן מסורתי 'תיאולוגיה פסטורלית' (המתמקדת בהנהגת ליטורגיה וטקסים, הטפה, הבשורה, חינוך וגיבוש דתיים, פעולה חברתית והסברה, בניית קהילה וארגון ), כאן סוכן העשייה הוא קהילת האמונה עצמה, לא רק או בעיקר כהונה או אנשי דת. התוכנית המוצעת מרחיבה אפוא את הפרדיגמה ה"פקידית "הישנה יותר של תיאולוגיה מעשית.