דוקטורנטים יכולים לבחור בין שלושה תחומי התמחות: תכנית לימודי אמנויות, תכנית ללימודי מחקר ותכנית ללימוד יישומי. למה ללמוד כאן? הבוגרים שלנו הם מומחים בעלי יכולת עבודה יצירתית וביקורתית ברמה גבוהה ופועלים בתפקידי אמנות, מחקר, פיתוח וחינוך תובעניים באופן עצמאי ובשיתוף פעולה עם אחרים. דוקטורים למוזיקה פועלים גם כמשפיעים חברתיים לעתיד בר-קיימא מבחינה אתית. לגבי הלימודים אם אתה מעוניין בביצוע מוזיקה יצירתית, הלחנה, תיאוריה מוזיקלית או מוזיקת כנסייה ואם פרויקט הדוקטורט שלך מתייחס מבחינה סגנונית למסורת של מוזיקת אמנות מערבית, החל ממוזיקה עתיקה ועד למוזיקה העכשווית העדכנית ביותר, אנו ממליצים להשלים את לימודי הדוקטורט שלך ב- בית הספר לדוקטורט של אקדמיית סיבליוס DocMus. אם אתם מתעניינים בג'אז, מוזיקה עממית, חינוך מוזיקלי, טכנולוגיה מוזיקלית או ניהול ויזמות אמנויות, כדאי שתשלימו את לימודי הדוקטורט שלכם בבית הספר לדוקטורט MuTri של האקדמיה סיבליוס. תכנית לימודי אומנויות התוכנית ללימודי אמנויות כוללת הפקת הדגמה אמנותית קוהרנטית מבחינה נושאית, מוכוונת מחקר של בקיאות המטרות הספציפיות של התכנית ללימודי אמנויות הן לספק לסטודנטים: היכולת לביטוי אמנותי מעולה ומלא תובנות היכולת לבהירות מושגית בהפקת מידע היכולת לייצר מידע חדש באמצעות שיטות ותיאוריות אמנותיות ומחקריות היכולת לעסוק באינטראקציה בונה בקהילת האמנויות, בקהילה האקדמית ובחברה בכלל. הפגנת הבקיאות שיש להשלים בתכנית ללימודי אמנויות חייבת להיות פרויקט עקבי מבחינה נושאית, מונחה מחקר, המורכב ממרכיבים אמנותיים, רכיב כתוב (תזה) וסיכום. עליך להגדיר את המטרות, התוכן, ההיקף והקשר הגומלין של מרכיבים אלה בתוכנית הלימודים לתואר שני שיש לכלול בבקשתך. תכנית הלימודים לתואר שני תתעדכן עם התקדמות לימודי הדוקטורט. המרכיבים האמנותיים של הפגנת הבקיאות עשויים להיות רסיטלים, יצירות, הפקות אמנותיות, ליטורגיות, הקלטות, חומרים מקוונים, סרטונים וכו'. רכיבים אלה חייבים להסתכם בשתיים ולכל היותר ארבע תוכניות קונצרטים או ישויות אמנותיות דומות לתואר דוקטור ( לכל היותר שניים לתואר רישיון). הפגנת הבקיאות כוללת גם רכיב כתוב, שעשוי להיות עבודת גמר בצורה של מונוגרפיה, טקסט מחקרי מולטימדיה דומה, או להכיל לפחות מאמר מחקר אחד עם ביקורת עמיתים. הרכיב הכתוב חייב להוות פרויקט מחקר קוהרנטי כאשר הוא נלקח יחד עם שאר מרכיבי הפגנת הבקיאות. הסיכום חייב להיות דוח תמציתי של המטרות, המסגרת והמרכיבים של הפגנת הבקיאות שלך ושל הקשרים ההדדיים ביניהם, יחד עם סקירה של התוצאות ודיון במשמעותן של תוצאות אלו. אם הרכיב הכתוב הוא עבודת גמר בצורת מונוגרפיה, אז אתה כולל את הסיכום בזה. אם הרכיב הכתוב הוא מאמר, אז אתה כותב את התקציר בנפרד. בנוסף, התכנית ללימודי אמנויות כוללת לימודים אמנותיים ומחקריים וכן לימודים תומכים ישימים/מתאימים ברמת האוניברסיטאות של מינימום 75 נ"ז. עובד כאמן חינוך מוסיקלי מעמיק וכישורי מחקר הכרחיים מיומנויות מפתח בקריירה, כגון מיומנויות תקשורת ואינטראקציה, כמו גם ידע עצמי וקהילתיות תוכנית לימודי מחקר המטרות המיוחדות של תוכנית לימודי המחקר הן לספק לתלמיד היכולת לייצר מידע באיכות גבוהה היכולת ליצור אינטראקציה בקהילות אקדמיות ומחוצה לה היכולת להשתלב בקהילת המחקר הבינלאומית, כמו גם היכולת לחזק את מעמדו של המחקר האקדמי הפגנת הבקיאות בתכנית ללימודי מחקר היא עבודת גמר. זוהי מצגת קוהרנטית המבוססת על מחקר עצמאי של הסטודנט עצמו עם מידע אקדמי חדש בתחום המחקר המיוצג באקדמיית סיבליוס. כמו כן, לימודי הדוקטורט בתכנית ללימודי מחקר כוללים לימודים ברמת האוניברסיטה על ידע ומיומנויות התומכים בהכשרת חוקרים. היקף עבודת הדוקטורט הוא 165 נ"ז והיא יכולה להיות מונוגרפיה או עבודת מאמר. הוכחת הבקיאות של תואר הלינציאט היא עבודת ליצניאה הכוללת 75 נ"ז. זה יכול להיות גם מונוגרפיה או מורכב ממאמרים. עבודת הדוקטורט/תזה המורכבת ממאמרים חייבת לכלול תקציר המציין את המטרות, הבעיה, השיטה ותוצאות המחקר. בנוסף לסיכום, עליו לכלול 3–7 מאמרים (דיסרטציה) או 2–5 (תזת רישוי) שנבדקו על ידי פוסקים ועוסקים באותה מערכת של בעיות ומתפרסמים בסדרת פרסומים מדעיים או שיש להם אושרה לפרסום. החוקר חייב להיות המחבר הראשי של כל מאמר ועליו להיות מסוגלים להוכיח את תרומתם העצמאית לנושא. מספר המאמרים תלוי באופי פרויקט המחקר ובכמות העבודה הנדרשת להפקת המאמרים. על החוקר לספק ראיה בכתב על השתתפותם בפרסומים משותפים בעת הגשת המחקר לבחינה המקדימה. בנוסף, התוכנית ללימודי מחקר כוללת לימודים מוכווני מחקר וכן לימודים תומכים אחרים ישימים ברמת האוניברסיטאות הכוללים מינימום של 75 נ"ז. הסטודנטים מסכימים עם המנחה אילו לימודים תומכים, בהיקף של 75 ECTS, הם ישלימו. על הלימודים לכסות את הנושאים הבאים: מחקרים בנושא עבודתו של התלמיד עצמו לימודי מחקר כלליים בתחום לימודים המתמקדים במקצוע החוקר ובנכונות לצאת למעגל העבודה תוכנית לימודים יישומיים תוכנית הלימוד היישומי מציעה הזדמנות ייחודית לפתח פרקטיקות וכלים הקשורים למוזיקה באמצעות מחקר. הצורך בפיתוח מבוסס על ניסיון ועניין אישי, כמו גם על הצרכים של הסביבות התפעוליות המשתנות של המוזיקה. עבודת פיתוח זו מביאה לחדשנות ודרכי עבודה חדשות. המטרות המיוחדות של תוכנית הלימודים היישומיים הן לספק לתלמיד כישורים אקדמיים/מתודולוגיים/פדגוגיים/אמנותיים/טכניים ברמה גבוהה, היכולת לפתח שיטות, יכולות, חומרים וכלים ברמה גבוהה, היכולת לאסוף, להעריך באופן ביקורתי, לייצר וליישם מידע, היכולת לשתף פעולה עם שותפים פינים ובינלאומיים בתחומם וגם מעבר לכך, כמו גם היכולת להעביר את תוצאות עבודתם לקהלים שונים. דוקטורנטים בתכנית ללימודים יישומיים יכולים להשלים אוריינטציה מחקרית או תואר אמנותי. תוכן התוכנית תוכן הליבה של התואר נקרא יעד הפיתוח. הפגנת הבקיאות מורכבת מתפוקות המחוברות ליעד הפיתוח באופן המתאים לאופי יעד הפיתוח. היקף הוכחת הבקיאות בתכנית ללימוד יישומי הוא 165 נ"ז לתואר דוקטור ו-75 נ"ז לתואר לינציאט. הפגנת הבקיאות כוללת א) פרויקט פיתוח, המייצר תוצאות שהן לא מהותי (השקפות, ידע ומיומנויות, ידע ויכולות) ו חומר (קונצרטים, הקלטות, חומרי תבנית, חומרי לימוד, חומרים מקוונים, שיטות, תוכניות) ב) תיאור בדיקת תוצאות פרויקט הפיתוח וניצול המידע שהושג ג) סיכום המתאר את שלבי עבודת הפיתוח בנוסף, התוכנית ללימודי מחקר כוללת לימודים מוכווני מחקר וכן לימודים תומכים אחרים ישימים ברמת האוניברסיטאות הכוללים מינימום של 75 נ"ז. הלימודים התומכים בתוכנית הלימוד היישומי יכולים להיות אומנותיים או מחקריים. הסטודנטים מסכימים עם המנחה אילו לימודים תומכים, בהיקף של 75 ECTS, הם ישלימו. על הלימודים לכסות את הנושאים הבאים: לימודים הקשורים לפרויקט הדוקטורט לימודים כלליים על עבודת יישום ופיתוח מחקרים הקשורים לנכונות להשתלב במעגל העבודה מורים המורים שלנו הם מהמומחים הטובים ביותר בתחומם. בנוסף לצוות ההוראה הקבוע, התוכנית מקדמת בברכה אנשי מקצוע מובילים בינלאומיים כאורחים על בסיס קבוע.
-