דוקטורט. באנתרופולוגיה ושינוי חברתי
California Institute of Integral Studies
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
San Francisco, ארצות הברית
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
למידה מרחוק
מֶשֶׁך
4 - 7 שנים
לִפְסוֹעַ
זמן מלא, משרה חלקית
שכר לימוד
בקש מידע
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
מלגות
חקור הזדמנויות למלגות כדי לעזור במימון הלימודים שלך
מבוא
פְּעַלתָנוּת. מחקר. שינוי חברתי.
אנתרופולוגיה ושינוי חברתי היא מחלקת בוגרים קטנה וחדשנית המתמקדת במיוחד במלגות אקטיביסטיות, מחקר מיליטנטי ושינוי חברתי. גישתנו הייחודית למתודולוגיה של מחקר אתנוגרפי ממיסה מחסומים מסורתיים בין מחקר לאקטיביזם פוליטי, בין גורמים פנימיים ובין זרים ובין חוקרים לגיבורים. אתנוגרפיה היא כלי ל"יצירת התנאים שאנו מתארים ". אנו עוסקים בתהליך של מחקר משותף לבחינת חלופות ואפשרויות קיימות לשינוי חברתי.
לצד סגל מוכשר, דוקטורט. התלמידים לומדים כיצד ליישם את תרגול הפעולה הישירה על תהליך המחקר. יצאנו ליצור את התנאים שאנו מתארים כאשר המחקר שלנו מתחיל לגלם את ערכי העולם אותו אנו רוצים ליצור.
על התוכנית
במובן מסוים, אנו מחלקה ללימודים פוסט-קפיטליסטיים. עם זאת, איננו מעוניינים להתייחס לאוטופיה חלומית כלשהי, ולא לחקירה ספקולטיבית של תרחישים עתידניים. בעוד אנו מסכימים עם לואיס מומפורד על "חשיבות בניית הטירות בשמיים", אנו רואים בכך צורך דחוף עוד יותר ללמוד פוליטיקה של חלופות כאן ועכשיו: הצורך לעסוק באוטופיות קונקרטיות שכבר נבנות, ולהבין עולמות אחרים שכבר אפשריים.
יחד עם הפעילים ממקומות רבים ושונים בעולם אנו מאמינים כי "עולם אחר אפשרי". תפקיד התנועות החברתיות החדשות, נזכיר, אינו לכבוש את העולם, אלא להפוך אותו מחדש. מהו אפוא התפקיד והאחריות של האנתרופולוגיה ומדעי החברה האחרים? בעולם שכולו משברים רבים כל כך, נראה כי מעטים הדברים רלוונטיים יותר ממחקר שיטתי של ידע ופרקטיקות נגדיות. מדענים חברתיים צריכים לעזוב את הפסימיות לזמנים טובים יותר. האנתרופולוגיה, בפרט, מצוידת היטב להשתתף במשימה ה"עכשיו הטופית "של בניית ידע מדעי חברתי המסתכל מעבר לקפיטליזם, היררכיה ואסון אקולוגי.
הפרקטיקה והטכניקה של מחקר אקטיביסטי מספקים מודל חשוב של מדעי החברה הפריגורטיביים. כפי שאחד האנתרופולוג בן זמננו, חבר התוכנית שלנו, ציין לאחרונה, כאשר "מבצעים אתנוגרפיה, מתבוננים במה שאנשים עושים, ואז מנסים להקניט את ההיגיון הסמלי, המוסרי או הפרגמטי הנסתר העומד בבסיס מעשיהם; מנסים להבין את ההרגלים והפעולות של אנשים הגיוניים בדרכים שהם עצמם אינם מודעים אליהם לחלוטין ".
אנו מבקשים מתלמידינו לעשות זאת בדיוק: להסתכל על אלה שיוצרים אלטרנטיבות קיימא, לנסות להבין מה עשויות להיות ההשלכות הגדולות יותר של מה שהם כבר עושים, ולאחר מכן להציע רעיונות אלה בחזרה, לא כמרשמים, אלא כתרומות, אפשרויות-כמתנות.
תוכנית זו מציעה את המרחב ואת האפשרות לעסוק במסורות רבות של לימוד רדיקלי ומדעי החברה האמנציפטורית. אנו מאמינים כי אנתרופולוגים צריכים לנתח, לדון ולחקור את האפשרי; שעליהם לחקור מוסדות חלופיים; שהם צריכים לשקף יחד ולדון בדילמות של מחקר אקטיביסטי. המאמץ הקולקטיבי להבנת "אוטופיות קונקרטיות" לובש צורה של מחקר אנליטי ואתנוגרפי של חלופות היסטוריות אמיתיות בהווה. זה, בתורו, דורש התייחסות רצינית לתנועות חברתיות המעורבות בייצור חלופות. מצופה מהתלמידים שליטה מצוינת בהיסטוריה, דיונים ופרספקטיבות של תנועות חברתיות עכשוויות. תנועות אלה קיימות בהקשר ההיסטורי, החברתי והאפיסטמולוגי של קולוניזציה, התפתחות וגלובליזציה. כפי שמזכירים לנו התורמים לספר אחד עדכני, יותר מאחד מכל שישה בני אדם חיים כיום בשכונות עוני, למעלה ממיליארד בעולם של צמיחה ללא עבודה, או ללא צמיחה. הפתרונות המוצעים על ידי מדעי החברה המיינסטרים הם לעתים קרובות מקור הבעיה, ותלמידינו צפויים להיות בעלי הבנה טובה של תהליכים היסטוריים השזורים זה בזה של התיישבות, התפתחות ומודרניות ליברלית.
תכנית הדוקטורט ייחודית להתמקדותה באוטופיות קונקרטיות. מה הם כמה מהם? קואופרטיבים עובדים באוקלנד, מרכזים חברתיים באיטליה, מערכות צדק אוטונומיות בג'רו, גנים קהילתיים בדטרויט, מפעלים בניהול עצמי בארגנטינה, "ממשלה טובה" של הזאפטיסטים, בואנביר (חיים טובים) ופלורינאציונליות בבוליביה, דמוקרטיה משתתפת בקראלה, כלכלת סולידריות של מונדרגון, כלכלה משתתפת בוויניפג, פדגוגיה של הבלוק בקהילות אפרו-אמריקאיות, סביבה חלופית באזורי נהרות אפרו-קולומביאנים, פלורליזם משפטי, אוטונומיה של הגירה, שיטות רפואיות שוליים בדרום אסיה, יוניוניזם סולידארי ב ניו יורק, חקלאות קהילתית במלאווי, דמוקרטיה של תושבי צריפים בדרום אפריקה, Copwatch בלוס אנג'לס, מגוון ביולוגי בברזיל, צדק משקם באוהיו, ציבורי ידע וגלובליזציה, מדיה עצמאית ומערכות מזון אוטונומיות ביפן, הן רק חלק מהדוגמאות של תרבויות prefigurative. יש עוד כל כך הרבה, ואחת האחריות של התלמידים שלנו היא לגלות אותם.
התוכנית מובחנת בדגש שלה על:
- מחקר אקטיביסטי של אוטופיות קונקרטיות
- תנועות חברתיות גלובליות ואוצרות מהפכניים אבודים
- סוגיות של קולוניאליזם, גלובליזציה, פיתוח
- פרספקטיבות תיאורטיות אנרכיסטיות, מרקסיסטיות ופמיניסטיות
- אקולוגיה פוליטית
- שילוב של אקטיביזם ומלגה: פיתוח כישורי מחקר במחקר אקטיביסטי, תרגום בין תרבותי וחשיבה אמנציפטיבית
שיעורים רבים כוללים מרכיב מחקר, ועבודת הדוקטורט מבוססת על מחקר אקטיביסטי. מסגרות מחקר אקטיביסטיות כוללות גישות מחקר משתפות ושיתופיות, כמו גם טכניקות מחקר ואסטרטגיות חדשות יותר הקשורות למחקר לוחמני, היסטוריה בעל פה וגישות מחקר משותפות.
הגישה שלנו לאנתרופולוגיה
תוכנית אנתרופולוגיה ושינוי חברתי מתוארת בצורה הטובה ביותר כמחקר אקטיביסטי של אוטופיות קונקרטיות. אנו מאמינים שאנתרופולוגיה טובה מתחילה ונגמרת בתחום. אנתרופולוגיה ושינוי חברתי היא חלק מהתנועה הרחבה יותר המבקשת להחזיר אתנוגרפיה לקדמת הבמה של האנתרופולוגיה. יחד עם תורמים לפרויקטים של ספר המפגשים המתקוממים, דמיון מכונן וסתירות מרתקות, אנו מתעניינים בפוטנציאל התיאורטי של אתנוגרפיה אקטיביסטית. אנו מתעניינים במיוחד במחקר אקטיביסטי של אוטופיות אמיתיות או קונקרטיות, חלופות אפשריות לעולם הקפיטליסטי-קולוניאלי שאנו חיים בו. הן כחוקרים ופעילים, אנו פחות מתעניינים ב"ביקורת חסרת רחמים על כל הקיים "ויותר ב" תיאוריה פרפיגורטיבית "המגלמת, בעצם הארגון שלה, את סוג המלגה שאנו דוגלים בו. לחזור למושגים הקריטיים שאנו מביאים מהשטח ולהחזיר מושגים אלה לאנשים שאנו עושים עימם מחקר, בצורה של מתנה, היא מה שהופך אותנו לפעילים ולאנתרופולוגים כאחד.
גישה ייחודית למתודולוגיה
בתכנית הלימודים לתואר שני אנו נותנים תשומת לב מיוחדת למחקר ולמה שאנו מכנים מחקר אקטיביסטי. גישת החתימה שלנו למתודולוגיה נשענת על חקירת מודלים מחקריים ואסטרטגיות שונות הקשורות למחקר אקטיביסטי או לוחמני. אנו שמים דגש על מחקר משותף ופעולה ישירה, אופקיות ופעילות עצמית, נתפסים כמרכיבים חיוניים בייצור ידע שיתופי. מחקר אקטיביסטי, הגישה המובהקת שלנו לחקירה, ניסיונות לשלב עניין מחקרי באתנוגרפיה מיליטנטית, סחף, מיפוי, מחקר משותף, חקירת עובדים והיסטוריה בעל פה קיצונית עם תצפית משתפת שיתופית ומעורבת. במחזה ניסיוני זה עם צורות שונות של מחקר שיתופי פעולה המעורב פוליטית, אנו שואפים לבנות מודל מובהק של מחקר אקטיביסטי. המרכיב השני של גישתנו הוא העניין הפעיל שלנו בדרכים אחרות של ארגון החברה והחיים, באוטופיות חלופיות אך ממשיות וקונקרטיות.
גישה משתפת ללמידה
תכנית הבוגרים באנתרופולוגיה ושינוי חברתי מפגישה חוקרים ופעילים העוסקים לא בהוראה אלא בלמידה משותפת. גישתנו ללמידה משותפת היא בהשראת היסטוריה ארוכה ויפה של חינוך שפותחה באוניברסיטאות פופולריות, בבתי ספר מודרניים, באוניברסיטאות כדור הארץ וללא קירות ובתי ספר בחינם. אנו מוצאים את עצמנו במסורת ובמורשת של אנשי חינוך כמו ליאון טולסטוי, פול רובין, פרנסיסקו פרר, אמה גולדמן, אלכסנדר ניל, איוון איליץ ', פול גודמן, אנג'לה דייויס, בל הוקס ופאולו פרייר. אנו נרגשים ללמוד מניסיונות חינוכיים קודמים באזור המפרץ: בתי ספר קהילתיים של הפנתר השחור, בית הספר לשחרור בסן פרנסיסקו, ניו קולג 'בקליפורניה ובית הספר החופשי של ברקלי - אלו רק חלק מהמסורות המרגשות המשרות את החזון החינוכי שלנו. אנו תופסים את הכיתה כמרחב משכנע של הנחייה והתייעצות, של תהליכים אינטראקטיביים ואופקיים של חילופי ידע והפקת ידע.
גישה נוחה לידע בתקשורת
אנו מציעים מספר צורות של סביביה, או מרחבים של תקשורת ידע חביבה:
- Insight/Incite: אירוע הקולנוע החודשי שלנו, בשיתוף עם קולנוע רחוב שרמן.
- מעבדה פוליטית: מתקיים אחת בכל סמסטר כמפגש חברתי ארוך של סוף שבוע של חוקרים מקומיים או בינלאומיים העובדים על פרויקט מסוים, סטודנטים ומשתתפים נבחרים מהקהילה המקומית. יחד הם חושבים באופן קולקטיבי על רעיון, ספר, רעיון או פרויקט מסוים.
- כיתה אוטונומית: כיתת ניסוי שנוצרה באופן משכנע על ידי דוקטורט. סטודנטים, כיתה בה העולם מתהפך, התלמידים הופכים למורים, המורים הופכים לסטודנטים וכל הסטודנטים לתארים מתקדמים מעצבים באופן אוטונומי כיתה שהם מלמדים ומנהלים בעצמה במהלך סמסטר אחד.
- סדנת גרילה: חלל אירועים מאולתר שבו סטודנטים, סגל או סטודנטים וסגל, מציגים את עבודתם הנוכחית. זה כולל מאמרים שיוצגו בכנסים שונים, דיווחי גב על אירועים אקדמיים או אקטיביסטים ודיאלוגים רלוונטיים לאנתרופולוגיה, צדק חברתי ותיאוריה ביקורתית.
- דיאלוגים וחקירות: במקום לחקור אנשים, באווירה הציבורית הזו, בתיאום של סשה לילי, אנו חוקרים רעיונות. זה לובש צורה של שיחה דו-חודשית בין עיתונאים פעילים למארגנים בולטים ואינטלקטואלים פעילים.
- Nomadic Cafe: שם יש לנו דיונים נוודים על מרחבים, מקומות וחללים שאינם.
אירועים, סדנאות, קבוצות עבודה למחקר וחוקרי ביקור
התוכנית מארחת באופן קבוע הרצאות, כנסים וסדנאות במגוון נושאים של צדק חברתי המפגיש חוקרים, פעילים ואמנים, מקומיים ובינלאומיים כאחד. מעבדה פוליטית של יום אחד בנושא רדיקלים של פסטים, עתידיים רדיקליים שילבה את החוויה האינטלקטואלית והפוליטית של תיאורטיקנים ופעילים של תנועה חברתית סלמה ג'יימס, פיטר לינבאו, אנדיי, ג'ורג 'קציאפיקאס, רות רייטן וסקוט קרואו.
פמיניסטית איימרה מבוליביה, ג'ולייטה פארדס, העבירה הצגת סדנה של "פמיניזם קומוניטריו". מפיק הדגנים סשה לילי ראיין את איאן בואל על ספרו על קומונות בצפון קליפורניה. סילביה פדריצ'י וסלמה ג'יימס העבירו הרצאות, וארגנו מעבדה פוליטית, סביב נושא העבודה הרבייה והקהילה. האנתרופולוג האנרכיסטי דיוויד גרייבר העביר הרצאת פתק על חמשת שנות החוב הראשונות. ארתורו אסקובר הציג אנתרופולוגיה ופוסט-קפיטליזם.
חוקרי הפעילים המבקרים שלנו כוללים את ג'ון הולוואי, ג'ייסון וו מור, סילביה ריברה קוסיקאנקי, דייוויד גרייבר, סילביה פדריצ'י, ארתורו אסקובר, אדריאן פיין והאבין גונסר. אנו נותנים חסות לאירועים כגון כנסים מערביים בתנועה ההודית האמריקאית, הווארד זין ספרים, פסטיבל מורשת העובדים המערבי, ועידות שנתיות לרשת המחקר העולמי לאקולוגיה, ועידות אנרכיסטיות, ועידת התארגנות מהפכנית נגד גזענות ומכון הקיץ של המכון לאקולוגיה חברתית. . לתוכנית האנתרופולוגיה והשינוי החברתי יש כעת חותם ספר משלה- קאירוס- עם המו"לים של עיתונות ראש הממשלה.
קבלה
תכנית לימודים
הקורסים המקוונים מוצגים במודולים שבועיים הכוללים קריאה, פורומי דיון והוראת וידאו סינכרונית וא-סינכרונית.
בכל סמסטר מתקיים גם שבוע אינטנסיבי בקמפוס כדי לטפח בניית קהילה תוך צבירת יחידות. במהלך השבוע, תהיה לך חוויה מעוררת השראה הכוללת תרגילי עבודת שטח, קורסים אישיים מבוססי מיומנויות, השתתפות בשיחות פומביות והקרנות סרטים ומפגשים משותפים אחרים.