דוקטורט לענייני ים
World Maritime University
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Malmö, שבדיה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
3 - 6 שנים
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
USD 50,000 *
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
Sep 2024
* שכר אוניברסיטה מלא
מבוא
במהלך השלב הראשון של לימודי הדוקטורט, המועמדים מסיימים תוכנית מתודולוגית מחקר ומפתחים את הצעות המחקר שלהם. בתום תקופה ראשונית זו, מתקיים סמינר התקדמות ראשון, בו מציגים כל אחד מהמועמדים את הצעות המחקר שלו.
לאורך תכנית הדוקטורט מתקיימים סמינרי התקדמות נוספים בהם מציגים המועמדים את עבודתם עד כה ואת תוכניות המחקר שלהם לתקופה של שנים עשר החודשים הקרובים. לאחר כל סמינר, מועצת ההתקדמות מתכנסת ושוקלת את התקדמות המועמד. בישיבת מועצת המנהלים הזו מתקבלות החלטות האם יש לאפשר למועמד להתקדם לשלב הבא של המחקר.
ההגנה על כל עבודת דוקטורט מוערכת על ידי ועדה שהוקמה במיוחד, הכוללת לפחות מומחה חיצוני בכיר ומוכר בתחום הרלוונטי, מארגון מבוסס.
ניתן להפסיק את ההרשמה של מועמד בכל שלב אם התקדמותו אינה נחשבת משביעת רצון.
קבלה
תכנית לימודים
עמידה מתקדמת
מועמד שסיים חלק מתואר דוקטור במקום אחר רשאי לעבור לתוכנית WMU עם מעמד מתקדם. תקופת ההרשמה שלהם ב- WMU תשתנה בהתאם לכמות המחקר שהם כבר השלימו, אך תקופת ההרשמה המינימלית המותרת חייבת לכלול לפחות שני סמינרי התקדמות ואת עבודת הגמר (140 EC). מועמד בעל מעמד מתקדם חייב, לפיכך, להיות רשום למשך 12 חודשים לפחות.
תחומי מחקר עיקריים
רוב מחקר הדוקטורט נופל באחד מהנושאים הבאים, אך התוכנית WMU מציעה גם הזדמנויות מצוינות לפרויקטים בין-תחומיים, המאפשרת לדוקטורנטים לעסוק בתחומי העניין המיוחדים של עצמם ושל הארגון שלהם.
מחקר סביבתי ימית (קבוצת MER)
תחום מחקר זה מכסה סוגיות של ניהול סביבתי באזורי החוף והאוקיינוס, במיוחד אלה הקשורים למגזרים ימיים כגון ספנות. נושאים בינתחומיים הקשורים לאוקיאנוגרפיה, זיהום וניהול מבוסס-מערכת אקולוגית נופלים גם הם בתחום המחקר הזה. פרויקטים אחרונים כוללים סוגיות של ניהול מי נטל, כולל מינים פולשים; PSSAs; תכנון מגירה של דליפת נפט; יונקים ימיים ושילוח; שינויי אקלים וניהול חופים ואוקיינוס משולב.
מינהל ימי: משפט, מדיניות וביטחון
תחום מחקר זה מכסה את תפקידי החקיקה, הרגולציה והאכיפה של ממשלות וממשלות בהקשר של בעיות ספציפיות העומדות בפני התעשייה הימית. אלה כוללים ביטחון, דיני ים, זכויות יורדי ים, דיני עבודה ימית ומדיניות, דיני איכות הסביבה הימית, ונושאים נוספים ברשות הציבור או הפרטי עם השפעה ישירה על התפתחות החוק והמדיניות הימית. פרויקטי מחקר אחרונים כוללים ניתוחים השוואתיים של כללי רוטרדם והערכה ביקורתית של המסגרת המשפטית הבינלאומית לפיראטיות ופעולות בלתי חוקיות אחרות בים.
חינוך והכשרה ימית, פיתוח אנושי וארגוני (קבוצת METHOD)
תחום מחקר זה מציע את ההזדמנות לתרום לשיח ולפרקטיקה הבינתחומיים הקשורים לפיתוח מיטבי ולרווחתם של משאבי אנוש בהקשר של ארגונים ימיים ומדינות. בין היתר עומדים במוקד: מערכות MET, המסגרות המשפטיות, המנהליות, התפעוליות שלהן ותשתיות המדיניות שלהן; ניהול ופיתוח משאבי אנוש בהקשר ימי; תרבות ארגונית, למידה ופיתוח; ניהול ידע בין ותוך ארגוני; סוגיות שונות ותקשורת; תפקידה של הטכנולוגיה בתיווך התוצאות של המוקדים הקודמים.
קבוצת המחקר לאנרגיה ימית (MarEner Group)
ניהול אנרגיה והתייעלות, אנרגיה מתחדשת וחדשנות טכנולוגית עומדים בבסיס עבודתה של קבוצה זו, שמטרתה לספק פתרונות המסייעים לקהילה הימית הבינלאומית להשיג תעשייה בת קיימא ודלת פחמן. המחקר של הקבוצה מתמקד בהבנה הבסיסית של אנרגיה ומיישם הבנה זו על פני השטח, מאוניות לנמלים, וממבנים ימיים ועד למספנות, כדי להבטיח שימוש חסכוני, בטוח וידידותי לסביבה במשאבים.
סיכונים ימיים ובטיחות מערכת (MaRiSa Group)
קבוצת מחקר זו מתמחה בפיתוח גישות מחקר רב-תחומיות לתחום ניהול וניהול סיכונים ימיים תוך התמקדות מיוחדת בבטיחות ימית ובנושאים הקשורים לאדם. התפתחויות טכניות, כגון הרעיון של ניווט אלקטרוני או שימוש בסימולציה כדי לסייע בהערכת סיכונים ימיים נלקחים גם בחשבון. הקבוצה הייתה פעילה מאוד במשך תקופה ארוכה במגוון רחב של פרויקטים במימון האיחוד האירופי, כולל MarNIS, ADOPTMAN, IMPACT ובטיחות צוותים, כמו גם פרויקטים אחרים כגון ProGreenShipOperation ומחקר על SAR עבור ספינות נוסעים.
מדיניות וניהול אוקיינוס
אזור מחקר זה מציע הזדמנויות לתרום להבנה מקיפה של מערכת החופים והאוקיינוסים החברתית-אקולוגית הגלובלית המחוברת זו לזו ולתמוך בהשגת יעדים בינלאומיים לממשל בר-קיימא באוקיינוס ולפרקטיקה עסקית אחראית באוקיינוס. תחומי המחקר כוללים, בין היתר: הבנת מערכות אקולוגיות משתנות בחופי ובאוקיינוס; חקירת הכלכלה הכחולה ושיטות עסקיות בר-קיימא באוקיינוס; בחינת מגמות חברתיות וכלכליות אזוריות והשפעותיהן על בריאות אוקיינוס וקיימות; ניתוח הניהול והיעילות של אזורים מוגנים ימיים; תרומה לאסטרטגיות משולבות להגנת החוף; תמיכה בהסתגלות לשינויי אקלים; וקידום המסגרת המשפטית הבינלאומית לאוקיינוס.
שילוח וניהול נמלים
תחום מחקר זה בוחן את כל תחומי הספנות וניהול הנמלים ומציע הזדמנות לבצע חקירה מעמיקה בתחומי הכלכלה הימית, תפעול וניהול ספינות או נמל, ומדיניות ספנות ונמל, כמו גם בתחומים הנלווים של לוגיסטיקה, מימון אוניות, טיפול במטענים וניהול נמלים.
תוצאת התוכנית
דוקטור לפילוסופיה לענייני ים