תכנית הדוקטורט בחינוך נועדה להכין רופאים מתחום מדעי החברה, המסוגלים לבצע באופן עצמאי עבודת מחקר ופיתוח ניסיונית ולפתור בעיות מדעיות. מטרת התכנית היא לפתח חוקרים אחראיים, פעילים מבחינה אתית, יצירתיים המסוגלים לפתח באופן תחרותי את המחקר האיכותי ברמה הלאומית והבינלאומית תוך התמקדות ביצירת ידע וידיעה חדשים, ולתרום לחינוך כמדע ומעשה באמצעות הוספת הערך לפיתוח בר קיימא של החברה.
לאחר סיום תכנית לימודי הדוקטורט, הרופאים יוכלו:
להכיר ולפתח את תחום נושאי המחקר שלהם ופיתוחו, את הבעיות העיקריות ושיטות המחקר ואת משמעותן החברתית והתרבותית.
ליישם ולפתח גישות מושגיות ומתודולוגיות מתקדמות למחקר על ידי ביצוע אתית של מחקר מקורי, פרשנות של נקודות מבט שונות והתייחסותן למצבים ולסוגיות באופן הקשרי.
ללמוד ולהעריך תופעות חינוכיות מורכבות מנקודות מבט מונו-דיסציפלינריות, בין-תחומיות, רב-תחומיות ובינתחומיות.
לפתור סוגיות תיאורטיות ומעשיות בחינוך בהתבסס על ראיות מחקריות מושגיות ואמפיריות.
להעריך באופן ביקורתי ובונה פרויקטים מחקריים ותוצאות מחקר המועברות בתפוקה מדעית.
עיצוב וביצוע מחקר חינוכי מקורי המבוסס על מתודולוגיות מחקר כמותיות, איכותיות או מעורבות מתקדמות.
לימודי דוקטורט בתחום החינוך מספקים הזדמנויות ל:
השתתף בהתמחויות מחקר בחו"ל.
השתלב באופן פעיל בפרויקטי מחקר.
הפוך לחבר בצוותי מחקר על ידי שיתוף פעולה עם חוקרים מנוסים.
הפוך למובילים במתודולוגיית מחקר על ידי שימוש בשיטות וכלים נאותים בעבודות מחקר.
להשתתף במגוון אירועים והצעות מדעיות ולהיות חלק מהקהילה האקדמית האינטלקטואלית באוניברסיטה.