דוקטורט. בנושאים כלליים בגיאוגרפיה

כללי

תיאור התכנית

נושאים כלליים בגיאוגרפיה כתכנית ללימודי דוקטורט מהווים מאמץ למצוא את הנושאים הנוגעים ללב / המצטלבים המקשרים בין התוכניות הקודמות של הדוקטורט. למעשה, ההתפתחות המהירה של השטחים הגיאוגרפיים בחצי המאה האחרונה הביאה להבדל יוצא דופן ביניהם, ואילו המכנה המשותף של השדות השונים נחלש.

חיזוק הקשרים ההדדיים בין תחומי הגיאוגרפיה השונים מהווה משימה מרכזית הן לפיתוח נוסף של הגיאוגרפיה כמדע והן למימוש הצרכים הדחופים של החברה. זה קשור לעובדה שהנוף הנוכחי, כמרכז של מחקר גיאוגרפי, עובר שינויים גדולים הן ברמה המקומית והן ברמה האזורית, כמו גם ברמת המדינה, היבשת והעולם. עם זאת, המחקר שלה מתממש בעיקר בתחומי דיסציפלינות מיוחדות. כתוצאה מכך, יש צורך דחוף בקישור ההדדי של היבטים שונים של שאלות מכריעות של המחקר על האינטראקציה של הטבע והחברה, ועל שיפור הגישה ההוליסטית לפתרון בעיות.

הבעיות המרכזיות צריכות להיות לא רק שנלמדו אלא גם מיוצגות בתהליך החינוכי כמרכיביה המשלבים. זה רק גיאוגרפיה על בתי ספר יסודיים ותיכוניים (כמו גם מספר תוכניות לא גיאוגרפיות של אוניברסיטאות) כי צריך לשחק את התפקיד המשולב המקביל של שדה המטריה. אי-ההבנה של הפוטנציאל הגיאוגרפי המשולב הזה על-ידי מנסחי הרפורמה בחינוך הצ'כי והחלוקה המסורתית של המדעים / מקצועות / תחומים למדעי הטבע והטבע, ניתן לייחס גם להעדרם של שנים תוכנית לימודים לתואר שלישי בתחום החינוך הגבוה בצ'כיה. מטרתו של דוקטורט היא לדחות את מצב העניינים. גיאוגרפיה היא תחום בינתחומי עם ייחודי, אם כי לא תמיד משמש פוטנציאל של שיתוף פעולה רב תחומי.

הלימודים מתקדמים בשלושה כיוונים תנועתיים המשלבים את אופי המחקר הגיאוגרפי: א) מחשבה גיאוגרפית; ב) פיתוח נוף; ג) חינוך בגיאוגרפיה. קיימת הנחה כי אחד מהם הוא מוקד מרכזי של מאמץ המחקר של דוקטורט. סטודנט. שני הנותרים יאפשרו לתלמיד לימודי הדוקטורט להיות מעוגנים היטב בגנרל ולשלב את סוגיית השדות הגיאוגרפיים.


תיאור קריטריונים לאימות והערכה

מבחן הכניסה הוא סיבוב אחד בצורת ראיון. על פי בקשה בכתב שהוגשה אלקטרונית יחד עם הבקשה, אך לא יאוחר מיום 19 במאי 2019, רשאי הדיקן לאפשר את בחינת הכניסה להתקיים באמצעות טכנולוגיית מידע ותקשורת, אך רק מסיבות רציניות ומתועדות כגון בריאות או לימודים בחו"ל.

במהלך בחינת הכניסה, על המועמד להפגין את המיומנויות הטכניות והלשוניות כדי ללמוד את התוכנית הנתונה, יחד עם תכונות הכרחיות לעבודה מדעית. הבדיקה מדורגת עם מקסימום של 100 נקודות, מתוכם 10 נקודות מוענקות כבונוס על מנת לתת מושג ספציפי יותר של תוכן המחקר ועבודת הדוקטורט המתוכננת בנספח היישום מרצון, כולל נושא הדוקטורט, ביאור קצר, מחלקת הפיקוח הצפויה והסכמת מפקח ספציפי לפקח על פרויקט דוקטורט כאמור.


תנאי כניסה

הקבלה ללימודי דוקטורט מותנית בסיומה המוצלח של תוכנית לימודי תואר שני.

שיטת אימות: מבחן כניסה
תאריך אישור (בחינת כניסה) מתאריך: 17.06.2019 עד: 28.06.2019
תאריך חלופי (של בחינת כניסה) מתאריך: 08.07.2019 עד: 19.07.2019


כללים החלים על פטור מבחירת הכניסה

בחינת הכניסה ניתנת לויתור על פי בקשה בכתב מהמועמד, בתנאי שהם יישמו בהצלחה לפרויקט של סטארס בשנת הלימודים האקדמית. בקשה זו, יחד עם תיעוד שהתנאים התקיימו, יש להגיש (אך לא באופן אלקטרוני) עד 19 במאי 2019.


סיכוי קריירה

בוגר זה מוכן היטב לעבודה באופן עצמאי או כחבר צוות בתחומי המדע, המחקר והפדגוגיה. יש לו הבנה רחבה של נושאים גיאוגרפיים כלליים, הן מבחינת תיאוריה והן בסוגיות המשלבות נושאים גיאוגרפיים עם תחומים אחרים הקשורים (כלומר, פיתוח וניצול של הנוף), כמו גם בתחום הגיאוגרפיה בהוראה הקשרים בינלאומיים. בוגר הוא מסוגל ליישם את הידע שלו על תיאוריות ומושגים (למשל, התפתחות החשיבה הגיאוגרפית, סינתזה גיאוגרפית, חיזוי שינויים סביבתיים). הוא פעיל במחקרים מדעיים (הכשרה מושגית, כתיבה וביקורת, פיתוח תכניות לימודים, פיתוח תכניות וחומרים חינוכיים, קידום הידע הגיאוגרפי).

עדכון אחרון: מרץ 2020

אודות בית הספר

The Faculty of Science, Charles University, Prague is leading academic institution in the field of natural sciences in Czech republic a Middle-european region. It provides education in biology, chemis ... קרא יותר

The Faculty of Science, Charles University, Prague is leading academic institution in the field of natural sciences in Czech republic a Middle-european region. It provides education in biology, chemistry, geology and geography. קרא פחות