דוקטורט בפיתוח אזורי

כללי

תיאור התכנית

תכנית הדוקטורט לפיתוח אזורי המוצעת היא תוצאה של התאמת תוכנית הדוקטורט הנוכחית לפיתוח אזורי, הכשרה ותעסוקה, תוך הבחנה עם ציון האיכות על פי החלטה מיום 20 באוקטובר 2008 של מזכיר המדינה של אוניברסיטאות, אשר ציון האיכות מוענק ללימודי הדוקטורט של אוניברסיטאות ספרדית עבור שנת הלימודים 2008-2009.

כותרת צדקה

רקע של התוכנית

תכנית הדוקטורט לפיתוח אזורי המוצעת היא תוצאה של התאמת תוכנית הדוקטורט הנוכחית לפיתוח אזורי, הכשרה ותעסוקה, תוך הבחנה עם ציון האיכות על פי החלטה מיום 20 באוקטובר 2008 של מזכיר המדינה של אוניברסיטאות, אשר ציון האיכות מוענק ללימודי הדוקטורט של אוניברסיטאות ספרדית עבור שנת הלימודים 2008-2009. התוכנית לפיתוח אזורי, הכשרה והתעסוקה, נבעה מהתאמת תוכנית ההכשרה, התעסוקה והפיתוח האזורי, עם פרס איכות ממשרד החינוך והמדע בשנת 2004, בהתאם לרפורמה הראשונית של הלימודים לימודים לתואר שני במסגרת ההתכנסות האירופית בתחום ההשכלה הגבוהה, ויש לה את ראשיתו בשנות ה -90 המאוחרות, ובאותו מועד, כאשר מנצלים את הניסיון המעשי בתכניות הדוקטורט, הפרופסורים של המחלקה כלכלת המוסדות, הסטטיסטיקה הכלכלית והאקונומטריקה של Universidad de La Laguna שקלה את פיתוחה של תכנית שחרגה מן התפיסה, שבאותה עת היתה דומיננטית בתכניות הדוקטורט, וזו הביאה לרבים מהם סכום של קורסים שונים שנאספו תחת הכותרת הכללית מסוגל לכסות את ההתמחויות השונות של כל אחד מהם. בדרך זו, תוך התחשבות בקווי המחקר שפיתחו חברי המחלקה, הוצע תכנון של תוכנית דוקטורט שתגיב, מצד אחד, לאינטרס ההתפתחות המקומית בהנהלת המינהל המקומי אוטונומיה קנארית, ומצד שני, אשר בתורו ייקח בחשבון את הקרבה ליבשת אפריקה ואת היחסים ההיסטוריים עם מרכז ודרום אמריקה.

באותה עת כבר היתה ביבליוגרפיה רחבה על חשיבותו של הבינומיה המקומית-עולמית ועל שכיחותה בכל תחומי העשייה החברתית, אשר נתנו את ההזדמנות ליצור תוכנית דוקטורט ששימשה את האינטרס המקומי בנוסף, בשל התוכן שלו, זה יהיה אטרקטיבי עבור סטודנטים מתחומים אחרים. המפגש בין קווי המחקר שפותחו על ידי המחלקה לכלכלה של מוסדות, סטטיסטיקה כלכלית ו אקונומטריקה, האינטרס המקומי ואת ההשפעה של הגלובלי, הביאה תוכנית ראשונה, שפותחה במשותף עם המחלקה לסוציולוגיה, התמקד נושאים הקשורים לחינוך, תעסוקה ופיתוח מקומי. שיתוף הפעולה הראשוני של המחלקה לסוציולוגיה העניק לתוכנית את האופי הבינתחומי, אשר לאחר מכן, מטעמים מתודולוגיים, התחזק והתחזק. לאחר מכן הצטרפה המחלקה לגיאוגרפיה ולאחר מכן את המחלקה למשפט חוקתי ומדע המדינה, אשר עם זאת, ולמרות שאין לנו כבר את המחלקה לסוציולוגיה, הן את תוכנית ההכשרה, התעסוקה ופיתוח אזורי, כמו הנוכחי התוכנית האזורית לפיתוח, הכשרה ותעסוקה אפשרה לסטודנטים לרכוש את הידע הדרוש כדי לנתח, מגישות שונות, מציאויות קונקרטיות ולהציע פעולות או מדיניות באופן כללי לפיתוח תת-לאומי.

תוכנית הדוקטורט להכשרה, תעסוקה ופיתוח אזורי החלה להימסר בוונצואלה בתקופת 1999-2001, תחת המטריה של הסכמי מסגרת שונים שנחתמו בין Universidad de La Laguna לאוניברסיטאות שונות בוונצואלה (Universidad Experimental de Guayana ו- Universidad de los Andes ).

בשנת 2004 הוגשה התכנית לקריאה לפרס האיכות של משרד החינוך והמדע, השגתו לשנים 2005-2007, ובדצמבר 2006, הביקורת שבוצעה על ידי ANECA, במטה Universidad de La Laguna . Universidad de La Laguna , הביא לחידוש פרס איכות זה לתוכנית דוקטורט כאמור. כמו כן, התוכנית הנוכחית לפיתוח אזורי, הכשרה ותעסוקה, בעקבות ההתאמה של תוכנית ההכשרה, התעסוקה והפיתוח האזורי, קיבלה גם את ציון האיכות בהתאם להחלטת ה -20 באוקטובר 2008 של מזכיר המדינה לאוניברסיטאות .

בשנים 2008 עד 2013, במסגרת תכנית הדוקטורט של הכשרה, תעסוקה ופיתוח אזורי הגנו בסך הכל 18 תזות דוקטורליות, עם מספר הסטודנטים הלומדים בשנת הלימודים 2012/13 של 55, בעוד מספר התלמידים הממוצע נרשמה לתוכנית בחמש השנים האחרונות היא 75.

הקשר של ההצעה עם המצב של זיהוי i של המגזר המדעי-מקצועי של ההיקף שלה נושאית.

לתכנית הדוקטורט המוצעת לפיתוח אזורי יש שתי שורות המחקר הבאות:

קו 1: ממשל, קיימות ופיתוח טריטוריאלי
קו 2: מדיניות חוצתית ומגזרית, אנרגיה ותחבורה

אנו מבינים כי שתי שורות המחקר המוצעות הן עקביות וקוהרנטיות עם הקווים המנחים וסדרי העדיפויות שנקבעו על ידי אסטרטגיות הפיתוח והחדשנות שנקבעו ברמה האירופית, הארצית והאזורית. כך, למשל, התוכנית הארצית לשנת 2013-2016, ובעיקר, תוכנית המדינה Idi מכוון לאתגרי החברה, משלב כמה שורות של מימון התואמות את המטרות ואת קווי המחקר של התוכנית המוצעת.

מאידך גיסא, תכנית המסגרת השביעית הנוכחית (2007-2013) מציגה מספר שורות של מחקר ומימון, במסגרת התוכניות הספציפיות שלה, המציגות סינרגיות עם תוכנית הדוקטורט לפיתוח אזורי. לפיכך, תכנית שיתוף הפעולה מתמקדת בגירוי שיתוף הפעולה ובחיזוק הקשר בין התעשייה למחקר במסגרת לאומית, וכוללת תחום נושאטי המוקדש למדעים חברתיים-כלכליים ולמדעי הרוח.

מאידך גיסא, תוכנית היכולות מציעה לחוקרים כלים רבי עוצמה לחיזוק האיכות והתחרותיות של המחקר האירופי, על ידי קידום השקעות בתשתיות מחקר באזורים החזקים ביותר, ביצירת עמודי מחקר אזוריים. מחקר ומחקר לטובת חברות קטנות ובינוניות, שהן מרכיב חשוב של מחקר במסגרת תוכנית הדוקטורט בפיתוח אזורי.

ולבסוף, תוכנית אנשים מגייסת משאבים כספיים משמעותיים כדי לשפר את סיכויי הקריירה של חוקרים באירופה. תוכנית זו ניתן להשתמש במסגרת התוכנית כדי למשוך חוקרים צעירים יותר איכות.

כמו כן, מאז 2010, האיחוד האירופי עובד על עיצוב אסטרטגיה התורמת ליציאה מהמשבר, מה שהופך את האיחוד האירופי לכלכלה אינטליגנטית, בת קיימא ומקיפה, הנהנית מרמת תעסוקה גבוהה, פרודוקטיביות ולכידות. חברתית

בשנת 2010 פרסמה הנציבות האירופית את התקשורת 2020, המהווה אסטרטגיה לצמיחה חכמה, בת קיימא וכוללת (סוף 2010). האסטרטגיה הנ"ל כוללת שלושה סדרי עדיפויות המחזקים זה את זה את הצירים שבהם ניתן לעצב את אסטרטגיות הפעולה של האיחוד האירופי, שהן:

  • צמיחה חכמה: פיתוח של כלכלה המבוססת על ידע וחדשנות.
  • צמיחה בת-קיימא: קידום של כלכלה שעושה שימוש יעיל יותר במשאבים, שהיא ירוקה ותחרותית יותר.
  • צמיחה אינטגרטיבית: קידום המשק עם רמה גבוהה של תעסוקה שיש לו לכידות חברתית וטריטוריאלית.

כמו כן, במסגרת האסטרטגיה של 2020, הוקמו בשנת 2020 חמישה יעדים אשר יקבעו את נימת התהליך ויתורגמו למטרות לאומיות: תעסוקה, מחקר וחדשנות, שינויי אקלים ואנרגיה, חינוך ומלחמה עוני.

כדי להשיג מטרות אלה, יש צורך לספק פעולה עקבית, מתואמת ומקיפה ברמות הממשל השונות. הנציבות האירופית הקימה, הן עבור האזורים והן עבור המדינות החברות, את החובה לקבל אסטרטגיה התמחות חכמה להיות זכאים לקרנות

של מדיניות הלכידות לתקופת התכנות הבאה 2014-2020. במילים אחרות, קיומם של אסטרטגיות אזוריות המבוססות על התמחות חכמה נכלל כרכיב של תנאים מוקדמים אשר כפוף את המימון של ID i במסגרת הלכידות 2014-2020.

אסטרטגיות החדשנות הארציות והאזוריות להתמחות חכמה (אסטרטגיות RIS3) מורכבות מסדר היום המשולב של שינוי כלכלי טריטוריאלי. במובן זה, הטבלה הבאה מציגה את ההיבטים המדגישים את ההתאמה בין קווי המחקר של תכנית הדוקטור לתכנון אזורי (קו 1: ממשל, קיימות ופיתוח טריטוריאלי וקו 2: מדיניות חוצתית ומגזרית, אנרגיה תחבורה) עם מטרות סדר היום RIS3:

בחודש יולי 2013, הקהילה האוטונומית של האיים הקנריים הציגה את "אסטרטגיית ההתמחות החכמה של האיים הקנריים 2014-2020", שמטרתה להניח את היסודות לגיבוש, הסכמה ופיתוח של "אסטרטגיה התמחות חכמה" המותאמת למציאות של הקהילה האוטונומית של האיים הקנריים במסגרת אסטרטגיית אירופה 2020.

בהערכת הקשר בין היעדים האסטרטגיים האזוריים לבין מסמכי התכנון האחרים של מדיניות הלכידות של האיחוד האירופי לשנים 2014-2020, הניתוח מגלה מידה ניכרת של עקביות, המשקפת את החשיבות שניתנה את האזור לגורמי התחרותיות, הפרודוקטיביות והמדיניות שמטרתן להגדיל את פוטנציאל הצמיחה ולחזק את הלכידות החברתית, מה שהופך את אסטרטגיית הפיתוח האזורי להתכנסות לאותם פרמטרים של ידע, חדשנות ואומדן הון אנושי בכל המקרים.

כמו כן, התכנית המוצעת לדוקטורט בפיתוח אזורי, עם הכשרה מתקדמת במחקר, עשויה לתרום להתמחות נבונה של האזורים, דבר שמאפשר, בין היתר, את זיהוי המאפיינים והנכסים הבלעדיים של אזור המחקר המדובר, יתרונותיה התחרותיים וממשל הולם שלה בתהליך, כך שניתן יהיה לשלב את המשתתפים סביב אסטרטגיית פיתוח.

לכן, פיתוח מחקרים התורמים לאימון מחקרי איכותי בתחום ההתפתחות האזורית הוא בעל חשיבות אסטרטגית לאזורנו, ומאפשר את ההכשרה המתקדמת של חוקרים בתחום זה לתרום ליצירת מסה קריטית של ידע המשרת לקדם פיתוח כלכלי וחברתי בר קיימא. התוכנית המוצעת נועדה לענות על צורך חברתי זה, המכסה את הפער שנצפה כרגע בתחום ההשכלה הגבוהה באזורנו בתחום זה.

נתונים ממשרד הסטטיסטיקה של האיחוד האירופי מציבים את האזורים החיצוניים ביותר בקרב הנפגעים ביותר מבעיית האבטלה. למעט האיים האזוריים מדיירה, שאר האזורים נרשמו שיעורי האבטלה הרבה מעל הממוצע של האיחוד האירופי. למעשה, ראוניון, האיים הקנריים, גוואדלופ, מרטיניק וגיאנה נמנים על עשרת אזורי האיחוד האירופי עם שיעור האבטלה הגבוה ביותר, כאשר האיים הקנריים מדורגים במקום הראשון בדירוג זה. זוהי השתקפות של שבירות ופגיעות של הכלכלה של האזורים החיצוניים של האיים הקנריים בפרט.

במקרה של האיים הקנריים, שהוא האזור עם שיעור האבטלה הגבוה ביותר, יש לציין כי בתקופה 2007-2011, שיעור האבטלה שלהם עלה ביותר מ -12 נקודות אחוז. ההשפעה של המשבר היתה השפעה ברוטלית על הכלכלה האמיתית של הארכיפלג. ברבעון השני של 2007 שיעור האבטלה באיים הקנריים היה 9.7%, ובשנתיים וחצי הוא כמעט שולש. פרק זה אינו חדש בהיסטוריה הכלכלית האחרונה של הארכיפלג, אם כי הוא הופך להיות יותר ויותר ארסי, סימפטום ברור של תשישות של ההנחיות שעליה הצמיחה באיים כבר מתמשכת עד עכשיו.

כמו כן, אחד המאפיינים המדאיגים ביותר של האבטלה בספרד ובאיים הקנריים הוא האבטלה בקרב בני הנוער. ברמה הלאומית, לפני המשבר, שיעורי האבטלה של הנכסים בין 20 ל -24 שנים היו כפליים מהממוצע, ושיעור הצעירים מתחת לגיל 20 היה יותר משלוש. מאז התמוטטות המשבר הכלכלי, אחוז זה עלה משמעותית, ועמד בשנת 2011 בכ -42% -60% בהתאמה.

עד 2012, שיעור האבטלה של הנוער באיים הקנריים הוא מעל הממוצע רשום ארצית על ידי כמעט 10 נקודות אחוז, ומשולש הממוצע נרשם ברמה EU-27. יש גם שכיחות גדולה יותר של הבדלים מגדריים בשוק העבודה הקנרי.

צירוף המקרים במובלעות אולטרה-פריאליות אלה של שיעורי אבטלה גבוהים עם נסיגות ברמות ההתכנסות מדאיג. למעשה, השבריריות המבנית של ה- OR מעידה על כך שהסיכון של סטייה הוא גורם קבוע, שאם לא נחשב כראוי, עלול לפגוע קשות בעקרון השוויון ההזדמנויות.

לגבי האבולוציה של מדד התחרותיות האזורי של האיחוד, המצב עבור ORs אינו חיובי גם. מדד זה כולל מגוון רחב של נושאים הקשורים לתחרותיות, חדשנות, איכות המוסדות, תשתיות (כולל רשתות דיגיטליות) ומדדי בריאות והון אנושי, ויהווה כלי מכריע בסיוע האיחוד האירופי אזורים כדי לקבוע את סדרי העדיפויות הנכונים כדי להגביר את התחרותיות שלהם.

ניתוח ותחזית של ביקוש אקדמי, חברתי ו / או מקצועי הן ברמה הארצית והן ברמה הבינלאומית

בעקבות הניסיון של תוכנית "דוקטורנטים", "פיתוח אזורי, הכשרה ותעסוקה", במסגרת תוכנית "דוקטורט", תוכנית הלימודים של דוקטורט, עבור התוכנית המוצעת, נראה כי הביקוש הפוטנציאלי מצד התלמידים ימשיך, מהסטודנטים סיימו את התארים הבאים בתור מועמדים פוטנציאליים ללימודי תואר שני:

  • בוגרי / בוגרים: כלכלה; מינהל עסקים וניהול; גיאוגרפיה סוציולוגיה; מדע המדינה; ימין
  • דיפלומות / בוגרים: לימודי עסקים; חשבונאות ומימון; תיירות; ועבודה סוציאלית הממוצע השנתי של הבוגרים (2007 / 08-2011 / 12) עבור סך כל התארים שנחשבים הוא 776 בוגרי, המהווים כמעט 50% מהממוצע השנתי של בוגרי בתחום מדעי החברה והמשפטים של Universidad de La Laguna באותה תקופה, וכמעט 28% מהממוצע של בוגרי השנתי של כל Universidad de La Laguna בתקופה נחשב.

מאידך גיסא, הנתונים שהתקבלו בסקר שערך צוות הדיקנאל של הפקולטה למדעי הכלכלה והעסקים בקרב תלמידי השנים האחרונות לתואר ראשון בכלכלה ובוגר תואר ראשון במנהל עסקים (ADE) לאיסוף מידע שימושי לתכנון של תוכניות בוגר, זה כדלקמן:

  • מתוך כלל הסטודנטים שתכננו לסיים את לימודיהם לתואר ראשון באותה שנה, יותר מ -20% התלבטו בלימודים לתואר ראשון, בעוד שאחוז הסטודנטים שטרם החליטו הוא 57%.
  • מבין הסטודנטים שתכננו לסיים את התואר באותה שנה והחליטו להמשיך לתואר ראשון, יותר מ -36% רצו ללמוד Universidad de La Laguna . ושל אלה שסיימו את לימודיהם אך לא החליטו אם הם יעשו לימודים לתואר ראשון, כ -40% העדיפו לעשות זאת Universidad de La Laguna .

לגבי מספר הבוגרים הממוצע בתואר שני במכללות האקדמיות בשנים האקדמיות 2007/08 עד 2011/12 ניתן לראות כי יותר מ -60% תואמים את התואר השני לתואר שני בתחום מדעי החברה והמשפטים .

לאור העדר זמינות של נתונים מקיפים על תוצאות תוכניות דוקטוראל, וכי התוכנית המוצעת היא תוצאה של השינוי הראשוני של תוכנית הדוקטורט "הדרכה, תעסוקה ופיתוח אזורי", הנוכחי "אזורי פיתוח, הדרכה ותעסוקה ", ההתנהגות אשר רשמה את הדרישה של תוכניות דוקטורט אלה הוא מאוד שימושי כדי להעריך את הביקוש העתידי של תוכנית הדוקטורט בפיתוח אזורי המוצע. הנתונים האמורים נאספים בסעיפים 3.3 -ו 8.3 לדוח זה.

מאידך גיסא, הפוטנציאל למשיכת סטודנטים זרים גבוה. מאז שנת 1999/2001, תוכנית הדוקטורט להכשרה, תעסוקה ופיתוח אזורי נלמדה בוונצואלה על פי ההסכם שנחתם בין Universidad de La Laguna לבין מספר אוניברסיטאות בוונצואלה (Universidad Experimental de Guayana (UNEG) ו- Universidad de Los Andes (ULA שמירה על מסגרת שיתוף פעולה זו והתרחבותה בתרחיש החדש של ה- EEA חשיבותו של העבודה שבוצעה בשנים אלו, כמו גם להצלחתה של התכנית, היתה השפעה חיובית מאוד על התחזית הבינלאומית של Universidad de La Laguna , מתעניין בתוכנית הדוקטורט שלנו באוניברסיטאות אחרות של דרום אמריקה, והגיע לשיאו של הסכם שיתוף פעולה חדש עם ברזיל ומקסיקו, בעוד אנו נמצאים בקשר עם כמה אוניברסיטאות של אמריקה הלטינית להקמת

של הסכמי שיתוף פעולה המשלבים לימודי תואר שני (תואר שני ודוקטורט בהתפתחות אזורית).

בתכנית הדוקטורט היו לנו גם סטודנטים מאפריקה, ובוודאי בתפקיד החדש שהאיחוד האירופי מקצה לאזורים החיצוניים במסגרת שיתוף הפעולה עם מדינות שלישיות, לאיים הקנריים יש פוטנציאל עצום להיות לא רק פלטפורמה לוגיסטית אבל, מעל לכל, בפלטפורמה הכשרה, תורם בדרך זו לפיתוח של היבשת השכנה באזור מכריע כגון פיתוח אזורי. ההכשרה המתקדמת שבוגרי המדינות האלה יכולים לרכוש ללא ספק תהיה שימושית מאוד בתהליך קבלת ההחלטות ובתכנון וביישום תכניות פיתוח אזוריות לטווח ארוך. האיים הקנריים נמצאים במצב יתרון מאוד להיות פלטפורמה הכשרה מתקדמת לבוגרים ממדינות אלה. בהקשר זה, להדגיש את הסכם שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת קטיאבלה בוילה (UKB- אנגולה) ואלה בתהליך המשא ומתן במדינות אחרות של יבשת אפריקה.

סטודנטים עם זמן-מלא במשרה חלקית

תוכנית הדוקטורט בפיתוח אזורי, בשנת היישום הראשונה שלה, מציעה סך הכל 20 מקומות כניסה חדשים, מתוכם 8 עבור סטודנטים במשרה חלקית.

השתייכות לתוכנית לבית הספר לדוקטורט והקשר עם אסטרטגיית ה - i של ULL

Universidad de La Laguna אישרה, בישיבה של 26 ספטמבר 2013 של מועצת המנהלים שלה, תקנה לבניית בית הספר לדוקטורט, שם כל תוכניות דוקטורט רשמי ישולבו. בתקנה האמורה נקבע כי עד ליצירתו האפקטיבית של בית הספר האמור יופנו התוכניות לפקולטות שבהן הן מלמדות. במקרה של התכנית המוצעת, מרכז השתייכות הוא, אם כן, הפקולטה למדעי הכלכלה והעסקים.

תכנית הדוקטורט המוצעת אינה מיוחסת (עדיין) לבית ספר לדוקטורט משום Universidad de La Laguna אישרה, במועצת המנהלים שלה מיום 26 בספטמבר 2013, את תקנות ההפעלה של בית הספר לדוקטורט שלה, נכון לתאריך היום היא לא החלה את פעילותה, כך שתכניות הדוקטורט הרשמיות של ULL יישארו באופן זמני בפקולטות שבהן הן נלמדות או אלה שהציעו אותן, כאמור בתקנות ההוראה דוקטורט של ULL. במקרה שלנו, בין תוכניות דוקטורט הרשמי הנוכחי של ULL היא תוכנית דוקטורט בפיתוח אזורי, הכשרה ותעסוקה, אשר

יש לה ציון איכות לפי החלטה מיום 20 באוקטובר 2008 ממזכירות המדינה של האוניברסיטאות, הנלמדת בפקולטה למדעי הכלכלה והעסקים ומהווה את הבסיס שעליו נבנית ההצעה הנוכחית.

מאידך גיסא, יש לציין כי Universidad de La Laguna אין עדיין תוכנית זיהוי ספציפית, אם כי יש לה תוכנית מחקר אסטרטגית, שהוכנה ב -2008 ואשר מסמלת את קווי המחקר שפותחו ב תוכנית הדוקטורט הרשמית הנוכחית לפיתוח אזורי, הכשרה ותעסוקה, ושל תוכנית הפיתוח האזורי המוצע. לדוגמה, בעמוד 15 של התוכנית האסטרטגית, אלה שתי הזדמנויות לתכנון של פעילות המחקר של ULL בענף החברתי והציבורי CC מצוטטים, אשר קשורים באופן הדוק לנושא של תוכנית של דוקטורט מוצע:

  • את הדרישות של חלופות מודל הפיתוח הנוכחי בחברה הקנארית,
  • הגדלת היוזמות והתוכניות במסגרת האירופית המקדמות שיתוף פעולה לקראת איברו - אמריקה ואפריקה, כמו גם עבור האזורים החיצוניים ביותר.

כמו כן, הנושא של פיתוח אזורי הוא נושא חולף בקמפוס הטריקונטיננטל האטלנטי,

קמפוס המצוינות הבינלאומית של האיים הקנריים (CEI). יש לציין כי בין הפעולות המתוארות ב- CEI הן אלה הקשורות לאיחוד של רשת UNAMUNO של אוניברסיטאות של אזורים Ultraperipheral של האיחוד האירופי (RUP), אשר מובלת על ידי שתי אוניברסיטאות ציבוריות קנריות ( Universidad de La Laguna ואת זה של לאס פאלמאס דה גראן Canaria), שבו חוקרים להשתתף באופן ישיר חברי תוכנית הדוקטורט המוצע, מובילים פעולות מחקר הקשורות שילוב של אוניברסיטאות אפריקה ומחקרי מחקר התמקד בנושאים של פיתוח אזורי קיימות. יחד עם זאת, ברצוננו להצביע על כך שה- CEI (המהווה מחויבות אסטרטגית בסיסית של Universidad de La Laguna , כפי שמעידים עובדת היותו של סגן רקטור בלעדי לניהולו) קידם וחיזק את ההסכמים והבריתות של התכנית של דוקטורט בפיתוח אזורי, הכשרה ותעסוקה עם אוניברסיטאות אחרות באמצעות תוכנית הבינאום שלה, כחלק מהאסטרטגיה המרכזית של ה- CEI עצמו.

לבסוף, שים לב כי השורות הכלולות בתוכנית דוקטוראל המוצע גם בקנה אחד עם מה שצוין בתוכנית המדינה למחקר מדעי וטכני וחדשנות 2013-2016, אשר משלבת נושאים הקשורים לפיתוח אזורי המכסים נושאים הקשורים עם כלכלת העבודה, ההכשרה, התכנון האזורי והסביבה, בין היתר.

כמו כן, אנו מבינים כי קווי המחקר של תוכנית הדוקטורט המוצעים קשורים לקווים העדיפות שצוינו על ידי Horizon 2020 שאושר לאחרונה (באופן ספציפי יותר, בין האתגרים של החברה, הכוללת את הביו-כלכלה, היא מוקדשת לאנרגיה בטוחה, נקייה ויעילה, החמישית מוקדשת לסביבה, והשישית, הנקראת "אירופה בעולם משתנה, חברות כלכליות, חדשניות ומהורהרות", שבה מסובבים נושאים הקשורים להתפתחות הכלכלית והחברתית חברתית, חדשנות ורווחה), היחסים עם תוכנית חדשה זו הם כאלה שחלק מהחוקרים המכוונים ומשתתפים בקווי המחקר של תוכנית הדוקטורנט המוצעת הם, בשלב זה, מכינים הצעות לפרויקטים שיוצגו בשיחות האירופיות הבאות.

ברמה האזורית (האיים הקנריים), התוכנית המשולבת של איי הקנריים של ID 2011-2015, המהווה תכנון לטווח קצר ובינוני בתחום המחקר, החדשנות וחברת המידע, כוללת תוכניות שמטרתן הגדלת הידע, קידום חדשנות ושיפור התחרותיות העסקית. כך, בין שבעת הערכים המפורשים, ארבעת הראשונים קשורים ישירות לנושאים שפותחו בתכנית הדוקטורט המוצגת כאן, כגון:

  • תחרות כלכלית המבוססת על ידע
  • פיתוח בר קיימא
  • תעסוקה איכותית
  • הכשרה ומשיכה של כישרון

אנו מאמינים, אם כן, כי הן ברמה האירופית (האיחוד האירופי), הלאומי (ספרד), האזורית (הקנריים), וכמובן Universidad de La Laguna , הדגש מושם על אסטרטגיות ופעולות הקשורות לפיתוח אזורי , הכשרה ותעסוקה מנקודת מבט רב תחומית, המהווים את הגרעינים התמאטיים הכלולים בתכנית החדשה של דוקטורט לפיתוח אזורי המוצעת, ואשר פותחו גם בתכנית הדוקטורט הנוכחית עד כה, המהווה את הבסיס שעליו מנוסחת הצעה חדשה זו.

הרכב הוועדה הטכנית והועדה האקדמית הראשונית

לצורך קביעת דוח זה הוקמה ועדה טכנית להכנתו, ורכזת אקדמית וועדה אקדמית, שביקשה במסגרת בדיקת היתכנות התוכנית, הוצעו לבקשת לשכת סגן הרקטור המוסמכת. דוקטורט

הוועדה הטכנית:

  • גב 'כרמן ד. והבה הררה
  • גב 'פלורה Mí Díaz פרז
  • ד 'Serafín Corral Quintana
  • מר חוסה ל. ריברו סיבאלוס
  • ד 'פרנסיסקו ג' מרטין אלווארז
  • מר חוסה אדריאן García Rojas
  • D. Jesús Hernández Hernández
  • דיקן הפקולטה למדעי הכלכלה והעסקים
  • רכזת איכות של הפקולטה למדעי הכלכלה והעסקים

רכז אקדמי:

  • ד 'קרלוס ג' רודריגז פואנטס

הוועדה האקדמית:

  • רכזת אקדמית של תכנית הדוקטורט
  • דיקן הפקולטה למדעי הכלכלה והעסקים, או נציג
  • מזכיר הוועדה האקדמית של המורה לפיתוח אזורי
  • 4 פרופסורים / חוקרי שתי שורות המחקר שהוצגו על ידי תכנית הדוקטור

סמכותן

בסיסי

  • CB11 - הבנה שיטתית של תחום לימוד שליטה במיומנויות ושיטות מחקר הקשורים לתחום.
  • CB12 - היכולת להרות, עיצוב או ליצור, ליישם ולאמץ תהליך משמעותי של מחקר ויצירה.
  • CB13 - היכולת לתרום להרחבת גבולות הידע באמצעות מחקר מקורי.
  • CB14 - היכולת לבצע ניתוח והערכה וסינתזה קריטיים של רעיונות חדשים ומורכבים.
  • CB15 - היכולת לתקשר עם הקהילה האקדמית ומדעית וחברה בכלל על אזורי התמחותם בדרכים והשפות הנפוצות בקהילה מדעית בינלאומית.
  • CB16 - היכולת לקדם, בהקשרים אקדמיים ומקצועיים, מדעי, טכנולוגי, חברתי, קידום אמנותי או תרבותי בחברה מבוססת ידע.

מיומנויות וכישורים אישיים

  • CA01 - ניווט בהקשרים שלנו שבו יש מידע ספציפי מעט.
  • CA02 - מצא את שאלות המפתח, כי יש להשיב לפתור בעיה מורכבת.
  • CA03 - כדי לעצב, ליצור, לפתח ולהשיק פרויקטים חדשים וחדשניים בתחום המומחיות שלו.
  • CA04 - עבודה בציוד ואוטונומי בהקשר בינלאומי או רב-תחומי.
  • CA05 - לשלב את הידע, להתמודד מורכבות, ולגבש פסקי דין עם מידע מוגבל.
  • CA06 - ביקורת והגנה של פתרונות רוחניים.

כישורים אחרים

  • CG1 - רכישת מיומנויות נוספות אינה מתועדת

פעילויות הדרכה

  • השתתפות בסדנאות ו / או סמינרים על מתודולוגיות מחקר המיושמות במדעי החברה
  • שיתוף פעולה בארגון סמינרים, סדנאות, קונגרסים ועוד.
  • סמינרים של אנשי הוראה ומחקר המשתתפים בתכנית (כולל מרצים אורחים)
  • השתתפות בקונגרסים מיוחדים
  • השתתפות פעילה בסמינרים שאורגנו על ידי הועדה האקדמית של תוכנית הדוקטורט
  • הכנת מאמר מדעי
  • שהייה במרכזי זיהוי (i)

תחומי מחקר

  • קו 1: ממשל, קיימות ופיתוח טריטוריאלי
  • קו 2: מדיניות חוצה-תחומית, אנרגיה ותחבורה

בתנאי הקבלה

כדי להתקבל לתכנית הדוקטורט בפיתוח אזורי, יש לעמוד בדרישות הגישה הכלליות המפורטות בסעיף הקודם.

לעניין הקבלה לתכנית, תקנות ההוראה הרשמיות של Universidad de La Laguna (החלטה מיום 17 בינואר 2013) קובעות כי הוועדות האקדמיות של תכניות הדוקטורט עשויות לקבוע דרישות וקריטריונים נוספים לבחירה ולהרשמה מהסטודנטים המקבילים לתכנית. מאחר שהתכנית המוצעת אינה כוללת דרישות קבלה ספציפיות או נוספות, הוועדה האקדמית, בהתחשב בכללי הגישה הכלליים שהוזכרו לעיל, תביא בחשבון

את ההיבטים הבאים - עם המשקלים שצוינו - בעת הערכת ופתרון בקשות להתקבל לתכנית הדוקטורט:

  • קורות חיים של המועמד (35%). היבטים אלה קשורים ללימודי התואר ו / או הלימודים שיש למבקש, וכן הכישורים הרשמיים, הקורסים והפעילויות ההכשרה שהתקבלו ו / או לימדו, ויתר הפעילויות והיתרונות הכלולים בקורות חיים שתעריך הוועדה יערכו באופן יסודי. האקדמי (מוטיבציה) לשקול יותר מתאים לפיתוח של פעילות המחקר במסגרת של קווי המחקר של התוכנית).
  • הכישורים המתקבלים בתואר ו / או תואר שני (25%), המקביל ל -10% לתואר ו -15% הנותרים ללימודי תואר שני.
  • הכשרה קודמת במחקר (מקצועות חניכה למחקר ותואר שני), השתתפות בפרויקטים מחקריים או חוזי מחקר (10%)
  • הסמכת ידע בשפות (15%). Acredit רמה A2 מתאים 5%, וכן רמה B1 עם 10%; ההסמכה ברמה B2 (ומעלה) מתאימה ל -15%.
  • ניסיון מקצועי בתחומים הקשורים לתחומי הידע של התכנית והפעילות בהכנת המדיניות הציבורית (15%)

הוראת הדוקטורט הרשמית של Universidad de La Laguna קובעת כי הקבלה לתכניות דוקטורט עשויה לכלול את הדרישה של השתלמויות ספציפיות, בהתאם לפרופילי הקבלה שהוקמו עבור תוכנית הדוקטורט המקביל. תוספים אלה

הכשרה ספציפית תהיה, למטרות מחירים ציבוריים ומתן מלגות ועזרי לימוד, השיקול של הכשרה ברמת הדוקטורט ופיתוחו לא ייחשב לצורך מגבלות האשראי שנקבעו בסעיף הקודם של דרישות הגישה.

בסופו של דבר, לאחר הערכת תוכנית הלימודים של המבקש, ייתכן שיהיה צורך בקורסי הכשרה ספציפיים נוספים של הדיסציפלינות שבהן מסודרים הדוקטורט. לפיכך, במקרים בהם הוועדה האקדמית סבורה שההכשרה הקודמת של המועמד אינה מספיקה או שאינה מתאימה לגישה לתכנית הדוקטורט, יתכן ויהיה צורך לבצע השתלמויות ספציפיות.

תלמידים עם ליקויים ספציפיים הכשרה נדרשים לקחת הכשרה משלימה. על הסטודנטים שנדרשו להשלים את ההכשרה לחתום על ההצעה המתאימה להשלמת ההכשרה שהוכנה על ידי הוועדה האקדמית לפני אישור הקבלה לתכנית. בהצעה זו ייכלל סעיף שבו יצוין, כי לא יעבור את השלמת ההכשרה ימנע את אישור ההגנה על עבודת הדוקטורט. על המורה של התלמיד להגיש דוח לוועדה האקדמית, בו הוא תומך בשיפור הכולל או חלקי של השלמות ההכשרה הנ"ל.

ההוראה להוראה הרשמית של הדוקטורט Universidad de La Laguna קובעת כי על המערכות והנהלים של הקבלה לכלול, במקרה של תלמידים בעלי צרכים חינוכיים מיוחדים הנגזרים מן המוגבלות, שירותי התמיכה והייעוץ המתאימים, אשר יעריכו את הצורך של התאמות קוריקולריות אפשריות, מסלולים או מחקרים חלופיים. קבלה של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים.

באשר למערכות הקבלה והנהלים המותאמים לתלמידים בעלי צרכים חינוכיים מיוחדים, ניתן לומר כי ל - ULL יש שירותים התומכים בקבוצת התלמידים בעלי הצרכים החינוכיים המיוחדים הנגזרים ממעמד הנכות שלהם.

חמישה אחוזים מהמושבים הזמינים יהיו שמורים לתלמידים שהוכרו במידה מסוימת של מוגבלות השווה ל -33 אחוזים ומעלה, וכן לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים של חינוך מיוחד, הקשורים לנסיבות אישיות של מוגבלות, שבמהלך הלימודים הקודמים שלהם דיוק של משאבים ותמיכה לנורמליזציה החינוכית המלאה שלה.

הוועדה האקדמית תעריך בפרוטרוט את הבקשות המגיעות מתלמידים בעלי צרכים חינוכיים ספציפיים הנובעים מנכותם. במקרים אלה ייקבעו מנגנוני התמיכה הנדרשים בתהליך הקבלה, כך שהסטודנט יוכל להשלים בהצלחה את הלימודים, וניתן יהיה לבחון את ההתאמות החינוכיות האפשריות בנפרד.

התקשורת של המקום המובטח תובנה באמצעות פרסום רשימות הודה בדפי האינטרנט של התואר השני לתואר שני של ULL, כך כתיבה אישית לא יישלחו. עם זאת, על התלמיד לקבל את החלטת הקבלה בבית הספר למוסמכים.

משטר מסירות

תכנית הדוקטורט כוללת השלמת לימודי דוקטורט במשרה חלקית. קריטריוני הקבלה והנהלים לתלמידים אשר בוחרים בסוג זה של מחקר יהיו בדיוק כמו אלה של תלמידים במשרה מלאה. התלמידים עשויים להשתנות ממשרה חלקית למשרה מלאה או להיפך, על פי בקשה ואישור של הוועדה האקדמית של הדוקטורט.

מעצם הגדרתו, מובן כי כל התלמידים אשר ירשמו לתכנית דוקטורט רשמית יהיו במשרה מלאה.

כדי להעפיל כדוקטורנט במצב בודד במשרה חלקית, תצטרך להגיש בקשה באופן ובתוך גבולות הזמן שנקבעו לו, המצדיק את אי היכולת לבצע מחקרים אלה תחת במשרה מלאה מסיבות פעילות העבודה, צרכים חינוכיים מיוחדים, הצרכים של טיפול משפחתי, ספורטאים עתירי ביצועים או ברמה גבוהה, כמו גם אלה אשר נשקלים בכללי קביעות של ULL או, במקרים המתאימים, בתקנות כי לפתח.

בקשות אלו ייפתרו לפני תקופת הוקמה עבור ההרשמה ללימודי תואר שלישי על ידי הוועדה האקדמית של תוכנית הדוקטורט המקביל. כנגד החלטה זו עשויה להיות הגיש ערעור בפני הרקטור בתוך חודש מיום ההודעה.

סטודנטים לתואר שלישי יכולים לבקש את שינוי משטר ההקדשה מסיבות מוצדקות. הוועדה האקדמית של תוכנית הדוקטורט הרשמית תפרסם דו"ח בעניין זה המאשר או שולל שינוי כזה. כנגד החלטה זו ניתן להגיש ערעור לפני הרקטור תוך חודש מיום מתן ההודעה.

דרישות קביעות

משך הלימודים יהיו שלוש שנים לכל היותר עבור סטודנטים אלה, וזאת על סמך הקבלה של הדוקטורנט לתכנית עד להצגת עבודת הדוקטורט.

אם לאחר שלוש שנים כאמור לא הוגשה הבקשה להפקדת התזה, רשאי הדוקטורנט לבקש להארכת תקופת כהונה זו לשנה נוספת, אשר ניתן, באופן חריג, להארכה לשנה נוספת, בתנאים שהיו שהוקמה בתוכנית הדוקטורט המקביל. הוועדה האקדמית של תוכנית הדוקטורט הרשמית תפרסם בכל מקרה דו"ח בעניין זה למנהל בית הספר או לדוקטורט של הדוקטורט שאליו תוגש תכנית הדוקטורט בה נרשם בעל העניין, שתכתיב את ההחלטה המתאימה. כנגד החלטה זו ניתן להגיש ערעור לפני הרקטור תוך חודש מיום מתן ההודעה.

במקרה של דוקטורט על בסיס משרה חלקית, ייתכן שלמחקרים אלו תהיה תקופת מקסימום של 5 שנים מקבלה לתכנית עד להצגת עבודת הדוקטורט. במקרה זה, ההארכה עשויה להיות מורשית לשנתיים נוספות. מונח זה, כמו כן, וכן יוצא דופן, ניתן להאריך עוד שנה נוספת, בתנאים שנקבעו בתוכנית הדוקטורט המקביל. על הדוקטורנט לבקש את ההרחבות המתאימות, אם ישים. הוועדה האקדמית של תוכנית הדוקטורט הרשמית תפרסם דו"ח למנהל בית הספר או לדוקטור הדוקטורט שאליו תלויה תוכנית הדוקטורט שבה הוא רשום, שתכתיב את ההחלטה המתאימה. כנגד החלטה זו ניתן להגיש ערעור לפני הרקטור תוך חודש מיום מתן ההודעה.

במקרה של דוקטורנטים אשר שינו את המשטר המסורתי שלהם במהלך לימודיהם, גורם של 5/3 הוקמה עבור צעד מן המסירות במשרה מלאה במשרה חלקית ו 3/5 הקדשה. לשינויים ממסירות חלקית למחויבות מלאה, לצורך החישוב הזמני שנקבע בסעיפים 1 ו -3 לסעיף זה.

לצורך חישוב התקופות המצוינות בסעיפים הקודמים לא יובאו בחשבון חופשת מחלה, הריון או כל סיבה אחרת שנקבעה בתקנות הקיימות.

כמו כן, רשאי המועמד לדרוש נסיגה זמנית מהתכנית לתקופה מקסימלית של שנה אחת, אשר ניתן להארכה עד שנה נוספת. הבקשה האמורה צריכה להיות מוצדקת ומוצדקת בפני הוועדה האקדמית האחראית על התכנית. הוועדה האקדמית של תוכנית הדוקטורט הרשמית תפרסם דו"ח למנהל בית הספר או לדוקטורט של הדוקטורט שאליו תוגש תוכנית הדוקטורט בה משתתף בעל העניין תכתיב את ההחלטה המתאימה. כנגד החלטה זו ניתן להגיש ערעור לפני הרקטור תוך חודש מיום מתן ההודעה.

Universidad de La Laguna יש גם תקנה של קביעות, אשר ניתן להתייעץ בקישור הבא, אשר מתייחס הלימודים דוקטורט רק מציין את האמור להלן (סעיף 2): במקרה של לימודי דוקטורט , כללי ההתקדמות והקביעות יותאמו למה שנקבע בתקנות המדינה הקיימות, להתפתחותה הרגולטורית של Universidad de La Laguna , ובמידת הצורך, מה ניתן על-ידי כל הוראה המפתחת את הוראות תקנות אלה.

עדכון אחרון: מרץ 2020

אודות בית הספר

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... קרא יותר

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. קרא פחות
סנטה קרוז דה טנריף