דוקטורט בענייני ימי

כללי

תיאור התכנית

בשלב הראשון של לימודי הדוקטורט, המועמדים משלימים תוכנית מתודולוגיית מחקר ומפתחים את הצעות המחקר שלהם. בסוף התקופה הראשונית הזו מתקיים סמינר ההתקדמות הראשון, בו מציגים המועמדים כל אחד את הצעות המחקר שלהם.

לאורך כל תכנית הדוקטורט מתקיימים ימי עיון בנושא התקדמות בה המועמדים מציגים את עבודתם עד כה ותוכניות המחקר שלהם לתקופה של 12 החודשים הבאים. לאחר כל סמינר, מועצת ההתקדמות נפגשת ומתחשבת בהתקדמות המועמד. בישיבת מועצה זו מתקבלות החלטות האם לאפשר למועמד להתקדם לשלב הבא של המחקר.

ההגנה על כל עבודת דוקטורט מוערכת על ידי ועדה שהוקמה במיוחד, הכוללת לפחות מומחה חיצוני בכיר ומוכר היטב בתחום הרלוונטי, מארגון מבוסס.

ניתן להפסיק את הרשמתו של מועמד בכל נקודה אם ההתקדמות שלו לא נחשבת כמשביעת רצון.

130827__DSC2378.jpg

© אוניברסיטת מלמו

מעמד מתקדם

מועמד שסיים חלק מתואר דוקטור במקום אחר רשאי לעבור לתכנית WMU עם מעמד מתקדם. תקופת ההרשמה שלהם ל- WMU תשתנה בהתאם לכמות המחקר שכבר סיימו, אך תקופת ההצטרפות המינימלית המותרת חייבת לכלול לפחות שני ימי עיון והתקדמות (140 EC). על כן מועמד בעל מעמד מתקדם חייב להיות רשום למשך 12 חודשים לפחות.

בקשת הודאה

על כל המועמדים להשלים את בקשותיהם באופן מקוון דרך אתר WMU , תוך צירוף הצעת מחקר מפורטת המתארת את היעדים והמתודולוגיה של מחקרם. בנוסף, עליהם לארגן שני מכתבי עיון אקדמיים מאנשים המכירים את התאמתם למחקר דוקטורט. יש להעלות עותקים מאושרים של תמלילים ותעודות (כולל תוצאות מבחן שזכה להכרה בינלאומית בשפה האנגלית) התומכים בכישורים המופיעים בטופס.

כאשר מועמד מוסמך אקדמי שילם את תשלום האגרה הראשון, ניתן לסיים את ההרשמה. בשלב זה כל מועמד יקבל טופס דוח רפואי, אותו יש להחזיר לאוניברסיטה, יחד עם הצהרה רשמית כי המועמד מקבל את תנאי ההרשמה שלו.

דרישות כניסה

מועצת הקבלה תשקול רק את המועמדים העומדים בדרישות הכניסה הכלליות המינימליות, שהם:

  • תואר שני, בעל עבודת גמר, בדיסציפלינה רלוונטית, או תואר שני באוניברסיטה
  • יכולת בשפה האנגלית, מופגנת על ידי מבחן סטנדרט מוכר בינלאומי
  • מיומנות מחשב.

מועצת הקבלה תבחר רק במועמדים המתאימים ביותר, תוך התחשבות בכל כישוריהם והישגיהם. מועצת הקבלה עשויה לדרוש מהמועמדים להופיע לראיון, בין אם בקמפוס או באמצעות וידאו מרוחק, כחלק מתהליך הקבלה.

מבחני אנגלית

על המועמדים להציע אחד מהבדיקות הבאות בשפה האנגלית:

מבחן האנגלית כשפה זרה (TOEFL)

  • 96+ במבחן מבוסס האינטרנט.
  • 590+ במבחן מבוסס הנייר.
  • קוד המוסד TOEFL של WMU הוא 9198.

מערכת בדיקת שפות באנגלית הבינלאומית (IELTS)

  • להקה 7.0 ומעלה.

בחינות קיימברידג '

  • בחינת מיומנות בקיימברידג 'בכיתה א' או ב '.

רמת ה- GCE או המקבילה

  • ציון מעבר טוב

130826_043_WMU_Fotograf_Leo_Erdfelt_181104-DSC_1046_HIGH.jpg

© אוניברסיטת מלמו

תחומי מחקר עיקריים

מרבית המחקר הדוקטורט נופל בין אחד הנושאים הבאים, אך תוכנית WMU מציעה גם הזדמנויות מצוינות לפרויקטים בינתחומיים, ומאפשרת למועמדים לתואר שלישי להמשיך את האינטרסים המיוחדים שלהם ושל הארגון שלהם.

מחקר סביבתי ימי (קבוצת MER)

אזור מחקר זה מכסה נושאי ניהול סביבתי באזורי החוף והאוקיאנוס, במיוחד אלה הקשורים למגזרים ימיים כמו ספנות. סוגיות תחומיות הכוללות אוקיאנוגרפיה, זיהום וניהול מבוסס מערכות אקולוגיות נופלות גם בתחום מחקר זה. פרויקטים אחרונים כוללים נושאי ניהול נטל מים, כולל מינים פולשים; PSSAs; תכנון מזונות לשפכי נפט; יונקים ימיים ומשלוח; שינויי אקלים וניהול משולב של חופי הים.

ניהול ימי: משפט, מדיניות וביטחון

תחום מחקר זה מכסה את תפקידי החקיקה, הרגולציה והאכיפה של ממשלות וממשלות על רקע בעיות ספציפיות העומדות בפני התעשייה הימית. אלה כוללים ביטחון, חוק הים, זכויות הים, דיני עבודה ימיים, דיני איכות הסביבה הימית ונושאים אחרים בתחום הציבורי או הפרטי, בעלי השפעה ישירה על התפתחות החוק והמדיניות הימית. פרויקטים מחקריים אחרונים כוללים ניתוחים השוואתיים של כללי רוטרדם והערכה ביקורתית של המסגרת המשפטית הבינלאומית לפיראטיות ומעשים בלתי חוקיים אחרים בים.

חינוך והדרכה ימית, פיתוח אנושי וארגוני (קבוצת METHOD)

תחום מחקר זה מציע אפשרות לתרום לשיח ולתרגול הבין תחומי המתייחסים להתפתחות אופטימלית ולרווחת המשאב האנושי בהקשר של ארגונים ימיים ומדינות. להלן המיקוד הבא: מערכות MET, המסגרות המשפטיות, הניהוליות, המבצעיות שלהן ותשתיות המדיניות שלהן; ניהול ופיתוח משאבי אנוש בהקשר ימי; תרבות ארגונית, למידה והתפתחות; ניהול ידע בין-פנים-ארגוני; סוגיות גיוון ותקשורת; תפקידה של הטכנולוגיה בתיווך תוצאות של המוקדים הקודמים.

קבוצת מחקר אנרגיה ימי (קבוצת MarEner)

ניהול ויעילות אנרגטית, אנרגיה מתחדשת וחדשנות טכנולוגית עומדים בבסיס עבודתה של קבוצה זו שמטרתה לספק פתרונות המסייעים לקהילה הימית הבינלאומית להשיג תעשיה בת קיימא ודלה בפחמן. המחקר של הקבוצה מתמקד בהבנה הבסיסית של אנרגיה ויישום הבנה זו על פני השדה מספינות לנמלים, ומבנים מהחוף למספנות, כדי להבטיח שימוש חסכוני, בטוח וידידותי לסביבה במשאבים.

סיכון ימי ובטיחות מערכות (קבוצת MaRiSa)

קבוצת מחקר זו מתמחה בפיתוח גישות מחקריות רב תחומיות בתחום ניהול וסיכון ימי, תוך התמקדות מיוחדת בבטיחות ימית ובנושאים הקשורים בבני אדם. נשקלים גם התפתחויות טכניות, כמו מושג הניווט האלקטרוני או שימוש בסימולציה כדי לסייע בהערכת הסיכון הימי. הקבוצה הייתה פעילה מאוד לאורך תקופה ארוכה במגוון רחב של פרויקטים במימון האיחוד האירופי, כולל MarNIS, ADOPTMAN, IMPACT, ובטיחות צוותים, כמו גם פרויקטים אחרים כמו ProGreenShipOperation ומחקר בנושא SAR לאוניות נוסעים.

מדיניות אוקיינוס וניהול

אזור מחקר זה מציע הזדמנויות לתרום להבנה מקיפה של מערכת החוף והאקיאון העולמית החברתית-אקולוגית המחוברת זו בזו ולתמוך בהשגת יעדים בינלאומיים לממשל אוקיינוס בר-קיימא ולפרקטיקה עסקית באוקיינוסים. תחומי המחקר כוללים בין היתר: הבנת מערכות אקולוגיות בחוף ובאוקיינוס; חקר הכלכלה הכחולה ונוהלי עסקים עסקיים בר-קיימא; בחינת מגמות חברתיות וכלכליות אזוריות והשפעותיהן על בריאות האוקיינוס ועל קיימותו; ניתוח הניהול והיעילות של אזורים מוגנים ימיים; תרומה לאסטרטגיות הגנה חופשיות משולבות; תמיכה בהתאמת שינויי אקלים; וקידום המסגרת המשפטית הבינלאומית לאוקיאנוס.

שילוח וניהול נמל

אזור מחקר זה בוחן את כל תחומי הובלות וניהול הנמלים ומציע את הסיכוי לבצע בירור מעמיק בתחומי הכלכלה הימית, פעולות וניהול ספינות או נמל, ומדיניות ספנות ונמל, כמו גם בתחומים הקשורים לכך. לוגיסטיקה, מימון ספינות, טיפול במשאיות וממשל נמל.

עדכון אחרון: מרץ 2020

מלגת Keystone

גלה את האפשרויות שהמלגה שלנו יכולה להעניק לך

אודות בית הספר

The University was established in 1983 by the International Maritime Organization (IMO) to increase the number of highly qualified specialist maritime personnel in countries across the world.

The University was established in 1983 by the International Maritime Organization (IMO) to increase the number of highly qualified specialist maritime personnel in countries across the world. קרא פחות