דוקטורט בהנהלת החברה וכלכלה

כללי

תיאור התכנית

ניהול החברה וכלכלה

פקולטה: קיצור FBM : DSP-CME / DSP-CME-KS

אקד. שנה: 2020/2021

סוג תוכנית הלימודים : דוקטורט

קוד תוכנית הלימוד: P0413D050007

תואר הוענק: דוקטורט.

שפת ההוראה: אנגלית

הסמכה: 28.5.2019 - 28.5.2029

אופן הלימוד לימודים במשרה מלאה / לימודים משולבים

אורך לימוד רגיל

4 שנים

מנחה תכנית

מטרות הלימוד

תוכנית הדוקטורט לניהול וכלכלה מטרתה לחנך מומחים בעלי כשירות גבוהה למחקר בתחום ניהול חברות, להוראה ולעשיית מחקר באוניברסיטאות ולעבוד בארגונים בינלאומיים, חברות מקומיות וגלובאליות.
דגש מושם על רכישת ידע והבנה מעמיקה ושיטתית של תיאוריות ושליטה על שיטות ונהלים מודרניים החלים על כלכלה כתחום מדעי, לאחר מכן על אימוץ שיטות מתקדמות למחקר בכלכלה, ניהול חברות ופיתוח מומחיות בתחום הכלכלה.
התלמידים מתרכזים במחקר שלהם, במציאת פתרונות לבעיות מחקריות המתמקדות בהרחבה וברקע התיאורטי של הפתרונות שנמצאו. חלק בלתי נפרד מפעילות הסטודנטים הוא פרסום תוצאות המחקר, פרשנותן והצגתן לאחר מכן בצורות שונות (מצגת בפורומי מחקר, בכנסים מדעיים, עבודות כתיבה, הגהה והצגת פרויקטים מחקריים וכו '), אך מעל לכל, כתיבה ו הגנה על עבודת גמר.

בוגר פרופיל

בוגר בניהול וכלכלה בחברה רכש ידע מאוד שיטתי, שיטתי, בתיאוריות, מושגים ושיטות בתחום ניהול החברה וכלכלה, שהוא מהטובים בקנה מידה בינלאומי, ובכך משפר את המומחיות והמיומנויות ההנדסיות, כמו גם כידע והבנה מעמיקה ושיטתית של שיטות מתמטיות וסטטיסטיות מתקדמות לניתוח נתונים כמותי ואיכותי, כולל ידע מעמיק ושיטתי בשיטות ונהלים של עבודה מדעית.
בוגרים ימצאו משרות של מומחים מוסמכים מאוד בארגוני מחקר כראשי צוותי מחקר ופיתוח ויכולים גם ללמד ולעשות מחקר באוניברסיטאות, בארגונים בינלאומיים, בחברות מקומיות וגלובליות.

קריטריוני הגשמה

דרישות הלימוד לסטודנטים בתכנית לניהול וכלכלה בחברה ניתן למצוא בתכניות לימודים בודדות.
נושא המפתח הנדרש הוא המתודולוגיה של עבודות מדע ומחקר בכלכלה וניהול, המוצעת בשיתוף האקדמיה למדעים של צ'כיה. מטרתה העיקרית של התוכנית היא ללמד את התלמידים כיצד לבצע מחקר, לשפר את הידע והכישורים המעשיים שלהם הדרושים לעבודה מדעית, כמו גם ללמד אותם כיצד לכתוב עבודת תזה טובה.
השנה הראשונה כוללת גם את קורס כלכלה III שמטרתה לשפר את השימוש בכלי ניתוח הנחוצים במיקרו-כלכלה, במיוחד בנושא ניתוח החלק האספקה של מנגנון השוק בדגש מיוחד על מודלים מתמטיים, תוך היכרות עם התלמידים עם גישות חלופיות לביקוש. וגיבוש האספקה. בחלק המקרו-כלכלי יושם דגש על התיאוריה של צמיחה כלכלית אקסוגנית ותיאוריה של מדיניות המדינה, שיפור יכולות התלמידים ליישם את הידע הנרכש במסגרת ניהול החברה. השנה השנייה כוללת את קורס הכתיבה האקדמית הנדרש לפיתוח כישורי התקשורת של התלמידים הדרושים לתיאור המחקר והז'אנרים האקדמיים הכלליים שלהם תוך שיפור כישוריהם הסגנוניים האופייניים לכתבים אקדמיים.
בשנה השנייה התלמידים נדרשים לבחור באחד מהקורסים המפורטים להלן כדי להגדיל את מומחיותם ואת כישוריהם הדרושים לכתיבת עבודת גמר איכותית.
• תורת הניהול;
• קיימות וכלכלה מעגלית;
• ניהול מידע;
• תורת שיווק;
• תורת ניהול עסק;
• תיאוריה ותרגול של ניהול פיננסי;
• שיטות ניהול כלכלי של חברות;
לאחר מכן משלימים את הקורסים הנדרשים ואת זה שנבחר באופציה על ידי בחינה.
מכיוון שתכנית לימודים פרטנית חייבת לכלול פעילויות מחקריות המבוססות על התמקדות בעבודת המחקר, החל מהשנה הראשונה, נדרשות תוצאות המחקר שלהלן (תוצאות מחקר I-IV):
• בשנה הראשונה על סטודנט לפרסם לפחות פרסום אחד (תרומה להליכי ועידה מקומית / בינלאומית או מאמר שפורסם בכתב-העת הנסקר) המתאים למוקד התזה, עם מבנה של עבודת מחקר עם מחבר משותף של לפחות 80%. התלמיד יקבל זיכוי בגין קיום תנאי זה מהממונה עליו.
• דרוש לפחות פרסום אחד בשנה השנייה (מאמר בכתב העת של Jimp או JSC או תרומה לוועידה מסוג הנתבעת) עם מחבר משותף של לפחות 80%. התלמיד יקבל זיכוי בגין קיום תנאי זה מהממונה עליו.
• דרוש לפחות פרסום אחד בשנה השלישית (עבודת מחקר בכתב עת מסוג Jimp או JSC) המתאים לנושא עבודת המחקר עם מחבר משותף של לפחות 80%. התלמיד יקבל זיכוי בגין קיום תנאי זה מהממונה עליו.
• גם בשנה הרביעית צפוי דוקטורנט לפרסם לפחות עבודת מחקר אחת בכתב העת מסוג ג'ימפ הקשורים למוקד התזה שנכתב על ידי הדוקטורט בלבד, או מספר עבודות עם מחבר משותף בהיקף של 100%. התלמיד יקבל זיכוי בגין קיום תנאי זה מהממונה עליו.
תפוקות המחקר הנדרשות כמוגדר לעיל תומכות בתוקף באלמנט הבינלאומי, שכן מילוי דרישות הפרסום (במיוחד בשנה השלישית והרביעית) אפשרי רק אם העיתונים שפורסמו כתובים באנגלית.
בגלל המבטא החזק של מחקר הדוקטורט למחקר עם התוצאות המשתקפות בעבודת המחקר, נדרש גם הצגת המוקד המחקרי של עבודת הדוקטורט כדי לעזור בהערכת קביעת יעד העבודה, התקדמות העבודה בנושא שנבחר, המחקר הצפוי תרומת עבודת המחקר וכן מתודולוגיית המחקר. התלמיד יקבל זיכוי בגין מילוי דרישה זו מהממונה עליו.
על מנת לשפר את איכות עבודת הדוקטורט, על דוקטורנטים להציג "הגנה קטנה על עבודת הדוקטורט" במחלקת הפיקוח. הגנה זו צריכה לעזור בהערכת התרומה המדעית של עבודת המחקר, מתודולוגיית המחקר והגשמת המטרות העיקריות והחלקיות של עבודת המחקר. התלמיד יקבל זיכוי על מצגת מוצלחת מהממונה עליו.
חלק בלתי נפרד מכל תכנית לימודים פרטנית הוא החובה להשלים התמחות זרה - שהייה בלימודים בשנה השלישית או הרביעית בחו"ל באוניברסיטה או ארגון מחקר שמוקד המחקר זהה לזה או קשור לזה של עבודת המחקר. השהות צריכה לתרום להתפתחות המומחיות והמיומנויות של התלמיד בתחום הבעיות הנתון, לעזור לו או לה ליצור קשרים בינלאומיים, להרחיב את החוויה שלו ולספק לו או לה הזדמנויות לעסוק יותר בקהילה המדעית המתמודדת עם בעיות. הקשורים למרכז הדוקטורט. אורך השהייה הוא סמסטר אחד. התלמיד יקבל זיכוי בגין שהות מושלמת מהממונה עליו.
אצל סטודנטים במצב לימודים משולב, השהות בחו"ל עשויה ללבוש צורה של שהייה בעבודה בחברה או מוסד העובד על בעיות הקשורות למוקד עבודת הדוקטורט.
התלמיד יקבל זיכוי בגין שהות מושלמת מהממונה עליו.
כחלק חשוב, תכנית לימודים פרטנית לסטודנט במשרה מלאה תכלול תרגול הוראה הנדרש לשיפור כישורי ההצגה. ככלל, תרגול הוראה זה בארבעת הסמסטרים הראשונים כולל 4 שיעורים בשבוע בממוצע. עבור סטודנטים במצב לימודים משולב, תרגול כזה מוחלף על ידי פעילויות הפרסום שלהם בפרסום אחד לפחות (מאמר בכתב העת Jimp מסוג או תרומה להליכי ועידת סוג D עם מחבר משותף של 100% או מספר פרסומים עם הסמכויות המשותפות בסכום כולל של 100%. הסטודנט יקבל זיכוי בגין מילוי דרישה זו מהממונה עליו.
סטודנטים לדוקטורט במצב לימודים משולב אינם נדרשים להופיע במחלקת הפיקוח על בסיס קבוע, אולם הם צריכים להשתתף בקורסים המוצעים, התייעצויות ואירועים אחרים הקשורים לתכנית הלימודים האישית בהתאם להוראות המנחה.

לימוד יצירת תוכנית

תוכנית הדוקטורט לניהול וכלכלה מוצעת על בסיס תכניות לימודים אינדיבידואליות שהוקמו על ידי המנחים בשיתוף עם הסטודנטים. תכנית לימודים פרטנית משתרעת על ארבע שנים אקדמיות, המספקת לתלמיד את המומחיות והכישורים הנדרשים לצורך ביצוע מחקר. יש לדון באשר לטיוטה של כל תכנית לימודים פרטנית בוועדת הדוקטורט. בעת הגדרת מחקר לדוקטורט מושם דגש על:
• תכנית לימודים / לימודים;
• פעילויות מדעיות ומחקריות עצמאיות הקשורות למוקד העבודה.
• בינלאומי הנתמך על ידי שהייה בחו"ל;
• תרגול הוראה;
החלק העיקרי בתכנית לימודים פרטנית הוא חלוקת הלימוד והשלמת הקורסים התיאורטיים והאופציונליים הנדרשים. השנה הראשונה כוללת שני קורסים חובה:
• מתודולוגיה של עבודת מדע ומחקר בכלכלה וניהול (פרופ 'אינג ווייטש קוראב, ד"ר, MBA)
• כלכלה ג '(דוקטור אינג' ואנג '. סטניסלב שקאפה, דוקטורנט האחראי ומורה 60%, דוקטור אינג'. זינקר מארק, דוקטורנט, מורה 40%,)
בשנה השנייה נלמד קורס ייעודי אחד:
• כתיבה אקדמית (דוקטורט ד"ר מילנה קרוטובה, דוקטורט)
בשלב הבא התלמידים יכולים לבחור קורס אופציונלי חובה אחד המשפר את המומחיות והכישורים הנחוצים לכתיבת עבודת גמר טובה. אלה הקורסים שלהלן:
• תורת הניהול (מסמך RNDr. אנה פוטנובה, דוקטורט, MBA);
• קיימות וכלכלה מעגלית (פרופ 'אינג' אלנה קוקמנובה, Ph.D.);
• ניהול מידע (דוקטור Ing. Miloš Koch, CSc.);
• תיאוריית שיווק (דוקטור Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA, אחראי ומורה 50%, Doc. Ing. Vít Chlebovský, מורה לתואר שלישי 50%);
• תיאוריה לניהול עסקי (דוקטורט Ph.r. Iveta Šimberová, Ph.D.);
• תיאוריה ופרקטיקה של ניהול פיננסי (פרופ 'אינג. מריה רז'קובה, CSc.);
• שיטות ניהול כלכלי של חברות (דוקטור אינג. תומס מלוזין, דוקטורט);
כל קורס עיוני או חובה נדרש מסתיים בבחינה.
מכיוון שתכנית לימודים פרטנית חייבת לכלול פעילויות מחקר המבוססות על התמקדות בעבודת המחקר, החל מהשנה הראשונה, נדרשות תוצאות מחקר.
בגלל המבטא החזק של עבודת הדוקטורט על מחקר עם התוצאות המשתקפות בעבודת המחקר, נדרש גם הצגת תוכנית המחקר לתזה בעבודה המסייעת להערכת קביעת יעד העבודה, התקדמות העבודה בנושא שנבחר, המחקר הצפוי תרומת עבודת המחקר וכן מתודולוגיית המחקר.
על מנת לשפר את איכות עבודת הדוקטורט, על דוקטורנטים להציג "הגנה קטנה על עבודת הדוקטורט" במחלקת הפיקוח. הגנה זו צריכה לעזור בהערכת התרומה המדעית של עבודת המחקר, מתודולוגיית המחקר והגשמת המטרות העיקריות והחלקיות של עבודת המחקר.
חלק בלתי נפרד מכל תכנית לימודים פרטנית הוא החובה להשלים התמחות זרה - שהייה בלימודים בשנה השלישית או הרביעית בחו"ל באוניברסיטה או ארגון מחקר שמוקד המחקר זהה לזה או קשור לזה של עבודת המחקר. השהות צריכה לתרום לפיתוח המומחיות והמיומנויות של התלמיד בתחום הבעיות הנתון, לעזור לו ליצור קשרים בינלאומיים, להרחיב את החוויה שלו ולספק לו הזדמנות לעסוק יותר בקהילה המדעית המתמודדת עם בעיות הקשורות אליו. למוקד עבודת המחקר. אורך השהייה הוא סמסטר אחד.
במצב הלימוד המשולב, השהות עשויה לקבל צורה של שהייה בעבודה בחברה או מוסד עם סטודנט העובד על בעיות הקשורות למוקד עבודת הדוקטורט. סטודנטים השוהים בחו"ל חייבים גם להוכיח את כישורי השפה שלהם. התלמיד יקבל זיכוי בגין שהות מושלמת מהממונה עליו.
כחלק חשוב, תכנית לימודים פרטנית לסטודנט במשרה מלאה תכלול תרגול הוראה הנדרש לשיפור כישורי ההצגה. ככלל, תרגול זה בארבעת הסמסטרים הראשונים כולל 4 שיעורים בשבוע בממוצע. עבור סטודנטים במצב לימודים משולב, תרגול כזה מוחלף על ידי פעילויות הפרסום שלהם.
בשלב הבא תכנית לימודים פרטנית כוללת פעילויות אחרות, שלא פחות חשובות, לשיפור פרופיל המחקר של התלמיד. מדובר ביישומים מסוימים למענקים (כמו פרויקטים ג'וניור במסגרת מחקר ספציפי), השתתפות בכנסים מקומיים ובינלאומיים.
המבנה והתכנית של תכנית הלימודים של דוקטורט הם חלק ממערכת המידע של BUT אפולו.

אילו סוגים של תכניות תואר עשויים קודמים

תוכנית הדוקטורט לניהול וכלכלה מיועדת לבוגרים בתכניות לתואר שני כלכלי.

נושאים שהונפקו בתוכנית ללימודי דוקטורט

  1. תורת חברות אלטרנטיבית כאמצעי לניהול חברות

    המחקר יתמקד בניתוח המצב הנוכחי של תיאוריות אלטרנטיביות של החברה ויישומם בניהול החברה ועיצוב מודלים ותיאוריות הנובעים מתיאוריות אלטרנטיביות אלו, ויסביר את הגישות של קבלת החלטות מהנהלת ההנהלה באמת סביבה.

    מורה: סקאפה סטניסלב, מסמך. אינג. et Ing., Ph.D.

  2. מודלים עסקיים חדשנות בת קיימא

    מחברים רבים מגדירים חדשנות במודלים עסקיים מבחינת הקיימות, אך היבט מרכזי בכל חוות הדעת של המומחים הוא שמודל מודל עסקי מובן שהוא נמשך מעבר לישות החברה, לקוחותיה ובעלי מניותיה, וכולל גם לכידת ערך לבעלי עניין מרכזיים. . המטרה היא לתכנן מתודולוגיה לחדשנות בת-קיימא של המודל העסקי באמצעות תכנון אב-טיפוס של מודל מתאים לחדשנות בת-קיימא בשווקים נבחרים.

    מורה: Šimberová Iveta, doc. דוקטורט, דוקטורט

  3. טרנספורמציה דיגיטלית של מודלים עסקיים

    התנהגותם של עסקים בשווקי יעד מושפעת יותר ויותר מהתפתחות מגמות ושווקים דיגיטליים. העבודה צריכה למפות את הידע התיאורטי העדכני ביותר בתחום זה ולמפות את החשיבות והחסמים של ניהול עסקים על מנת לפתח גישות אפשריות למהפך הטרנספורמציה הדיגיטלית של מודלים עסקיים.

    מורה: Šimberová Iveta, doc. דוקטורט, דוקטורט

  4. שיווק בעידן טרנספורמציה דיגיטלית

    מחקר התמקד בתפיסות שיווקיות הקשורות למגמות דיגיטליות עסקיות. התמקדות ראשונית במפעלים לייצור בשני B2B וגם B2C. מחקר התמקד במושגים המשתמשים בהתאמות אישית של מוצרים.

    מורה: Chlebovský Vít, doc. אינג., דוקטורט

  5. ניהול אופטימלי של מודל כלכלי דינאמי אחד עם עיכובים

    יישום שיטה גלובלית חדשה לבניית בעיות שוליים למערכות של משוואות דיפרנציאל רגילות עם טיעונים מעוכבים על מודל דינמי כלכלי שנבחר, ניתוח התנהגות מודל בתלות בשינויים בנתוני קלט, אופטימיזציה של בקרה

    מורה: Půža Bedřich, doc. RNDr., CSc.

  6. שיטות כמותיות בקבלת החלטות ניהוליות

    המחקר יתמקד בניתוח המצב הנוכחי של יישום גישה כמותית בניהול חברות ובעיצוב מודלים המשמשים ככלי לתמיכה בקבלת החלטות ניהוליות.

    מורה: Doskočil Radek, doc. Ing., Ph.D., MSc

  7. הכלכלה הפוליטית של התפוררות: הערכת השלכות כלכליות מבחינת יזמות קטנה ובינונית

    מחקר זה נועד לזהות גורמים עיקריים שעשויים להיות קריטיים כאשר בוחנים את נטיות ההתפרקות הנוכחיות מנקודת המבט של חברות קטנות ובינוניות המבוססות על צ'כיה.

    מורה: צינר מארק, דוקטור. אינג., דוקטורט

  8. שימוש בשיטות מחשוב רכות כתמיכה בתהליכי קבלת החלטות בבקרה ארגונית

    השימוש בשיטות מחשוב רכות ויישומיה כתמיכה בתהליכי קבלת החלטות בבקרות ארגוניות כדי להעלות את איכות ומהירות ההחלטה.

    מורה: דוסטל פטר, פרופ '. Ing., CSc.

  9. כלים ושיטות התמחור של מונופולים טבעיים

    הנושא מתמקד בכלי הניתוח הקריטיים ובמיוחד באסטרטגיות תמחור מונופוליסטיות, בהתאמה. חברות אוליגופולניות הפועלות בענפים שהם חסמי כניסה טבעיים או גבוהים.

    מורה: סקאפה סטניסלב, מסמך. אינג. et Ing., Ph.D.

עדכון אחרון: מרץ 2020

אודות בית הספר

Brno University of Technology (BUT) is the largest technical/engineering university in the Czech Republic (21 000 students, 8 faculties, 3 university institutes) and one of the leading teaching and re ... קרא יותר

Brno University of Technology (BUT) is the largest technical/engineering university in the Czech Republic (21 000 students, 8 faculties, 3 university institutes) and one of the leading teaching and research universities in central Europe. For more information you can contact directly our international student ambassadors - https://www.vutbr.cz/en/study-options/degree-studies-en/ambassadors קרא פחות